سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

محسنی بندپی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

انعقاد قرارداد تولید ۶۰ میلیون دوز واکسن با روسیه در داخل کشور/ ساخت واکسن مشترک پاستور و کوبا

عضو کمیسیون بهداشت گفت: قرارداد تولید ۶۰ میلیون دوز واکسن با روسیه در داخل کشور بسته و خط تولید آن راه اندازی شده است.

محمد علی محسنی بندپی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آخرین وضعیت تولید واکسن کرونا داخلی، گفت: هفته گذشته مسئولان وزارت بهداشت در کمیسیون حضور پیدا کرده و گزارشی درباره آخرین وضع تولید واکسن داخلی و همچنین واردات واکسن به نمایندگان ارائه کردند.

وی با بیان اینکه چند شرکت داروی داخلی در حال تولید واکسن کرونا هستند، ادامه داد: بنیاد برکت اخیرا سیصد هزار دوز واکسن به وزارت بهداشت تحویل داده و قرار است تا پایان خردادماه چندین میلیون دوز واکسن را به وزارت بهداشت تحویل دهد.

نماینده نوشهر و چالوس در مجلس تصریح کرد: موسسه پاستور هم با کشور کوبا در حال ساخت واکسن است و فاز سوم آزمایشات خود را آغاز کرده اند و به زودی تولیدات انبوه آن‌ها نیز به بازار عرضه می‌شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه اخیرا قرارداد تولید ۶۰ میلیون دوز واکسن با روسیه در داخل کشور بسته شده و خط تولید آن راه اندازی شده است گفت: از دو میلیون دوز واکسن پیش از این وارد و به افراد در معرض خطر تزریق شده است و اخیرا نیز ۲ میلیون وارد شده است که در چرخه واکسیناسیون قرار خواهد گرفت.

محسنی بندپی عنوان کرد: با گزارشاتی که به کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ارائه شده است، روند تولید واکسن داخلی و واردات امیدوار کننده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.