سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در همدان؛

با تحویل پسماند، کتاب هدیه بگیرید

در اقدامی جدید طرح تعویض پسماند‌های قابل بازیافت شهروندان با کتاب به پیشنهاد شهردار همدان در ایستگاه‌های بازیافت منتخب سطح شهر اجرا شد.

بابک مهدی آزاد رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری همدان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،با اعلام این خبرگفت: طرح تعویض پسماند‌های قابل بازیافت با کتاب به پیشنهاد شهردار همدان گامی مهم برای  تشویق و افزایش مشارکت شهروندان همدانی با دو محور، ترویج فرهنگ کتاب خوانی و حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست با تفکیک پسماند‌های قابل بازیافت از سایر پسماند‌ها است.

او ادامه داد: در این طرح شهروندان عزیز همدانی با مراجعه به ایستگاه‌های بازیافت منتخب و تحویل مواد قابل بازیافت خود بر اساس وزن این مواد می‌توانند، نسبت به انتخاب و دریافت کتاب مورد نظر خود ازبین بیش از ۶۰۰ عنوان کتاب اقدام کنند و از تخفیف حمایتی خرید کتاب نیز بهره‌مند شوند.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری همدان ضمن قدردانی از مشارکت شهروندان همدانی در طرح‌های مدیریت پسماند، افزود: هدف ما از اجرای این طرح و برنامه‌های تشویقی و انگیزشی مشابه، بالابردن سطح همکاری شهروندان عزیز همدانی در امر تفکیک و جداسازی مواد قابل بازیافت از سایرپسماند‌ها است چرا که همه فعالیت‌های روزمره شهروندان از تامین خوراک و پوشاک، خرید و تفریح، پسماند‌هایی را به محیط زیست اضافه می‌کند و چنانچه این پسماند‌ها به شکل صحیح مدیریت نشوند موجب آلودگی محیط زیست شده و در نهایت موجب آسیب به حلقه‌های اولیه این زنجیره یعنی انسان‌ها خواهد شد.

آزاد بیان کرد: مدیریت اصولی پسماند‌های شهری یکی از دغدغه‌های اساسی مدیریت شهری در شهرهمدان محسوب می‌شود و امید است اجرای این طرح علاوه بر کمک به ترویج فرهنگ کتاب خوانی دربین شهروندان دراعتلای فرهنگ حفاظت از محیط زیست و ترویج فرهنگ بازیافت مؤثر واقع شود.

آدرس ایستگاه‌های منتخب مجری این طرح که شهروندان می‌توانند همه روزه از ساعت ۹ صبح الی ۱۳ و از ساعت ۱۶ لغایت ۱۹ به آن‌ها مراجعه نمایند به شرح ذیل است:

۱- کوی استادان، انتهای بلوار کاج
۲- میدان فلسطین، بلوار زینبیه، روبروی تالار پیام
۳- میدان مدرس، ابتدای بلوار احمدی روشن
۴- چهارراه سعیدیه جنب پارک فانوس
۵- بلوار نظر بیگ ابتدای خیابان دانش
۶- سبدبافان جنب پارک لاله
انتهای پیام/ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.