رئیس پلیس راهور استان همدان گفت:۱۶۸ نفر از عوامل پلیس راهور سه نوبت در ۲۱ نقطه استان برای اجرای محدودیت تردد برای تعطیلات پایان هفته مستقر شده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،سرهنگ علی فکری,رئیس پلیس راهور استان همدان در نشست کمیته اجتماعی امنیتی ستاد کرونا استان همدان اظهار داشت: با توجه به ممنوعیت ورود خودرو‌های غیربومی به استان همدان از فردا به مدت پنج روز، طرحی برای جلوگیری از ورود خودرو‌های غیربومی تدوین شد.

او ادامه داد:یکی از اشکالاتی که در اجرای محدودیت‌های ترافیکی با آن مواجه هستیم نبود کمربندی برای جلوگیری از ورود خودرو‌های غیربومی به داخل شهر است و خودرو‌های عبوری مجبور به ورود به داخل شهر‌های استان می‌شوند.

رئیس پلیس راهور استان همدان بیان کرد: همچنین امکان بستن همه دوربرگردان‌ها موجود در بلوار‌های سطح شهر نیست و خودرو‌ها پس از هدایت به مسیر‌ها فرعی، از دوربرگردان‌ها وارد شهر می‌شوند بنابراین ناچار به تشدید سختگیری در مسیر‌های ورودی به استان و بازگرداندن خودرو‌های دارای پلاک غیربومی هستیم.

سرهنگ فکری اضافه کرد: چنانچه خودرو‌های غیربومی از مسیر‌های فرعی و دوربرگردان‌ها وارد محدوده ممنوعه شوند از طریق دوربین‌ها شماره آن‌ها ثبت می‌شود همچنین ۱۰۰ دستگاه دست افزار به ماموران راهور تحویل شده که پس از جریمه فرد متخلف توسط مامور راهنمایی و رانندگی، بلافاصله پیامک آن برای مالک خودرو ارسال می‌شود.

او یکی از مشکلات کنونی را تردد سه هزار خودروی دارای پلاک غیربومی متعلق به ساکنان استان همدان دانست و گفت: حضور این خودرو‌ها در سطح شهر سبب بی اثر شدن تلاش پلیس می‌شود چراکه شهروندان با دیدن این پلاک‌ها و با باور اینکه این وسایل نقلیه متعلق به مسافران است فکر می‌کنند پلیس اقدامی برای اجرای محدودیت‌های ترافیکی انجام نمی‌دهد.

رئیس پلیس راهور استان همدان از دارندگان خودرو‌های دارای پلاک غیربومی خواست از تردد در سطح شهر پرهیز کنند چرا که پلیس و دوربین‌ها این قبیل وسایط نقلیه را جریمه می‌کنند همچنین روند رسیدگی به اعتراض رانندگان نسبت به جریمه، در کمیسیون‌ها بر اساس مستندات لازم و قابل قبول است.

سرهنگ فکری گفت: هم اینک سه راه فرهنگیان، چهار راه میدان بار و تقاطع بابک شهر همدان فاقد روشنایی کافی بوده و از شرکت توزیع نیروی برق انتظار می‌رود نسبت به نصب سیستم روشنایی اقدام کند.

او با بیان اینکه کمبود علایم و تجهیزات ترافیکی داریم از شهرداری خواست چراغ چشمک زن مورد نیاز پلیس راهور را در اختیار این نیرو قرار دهد کند.

معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان همدان نیز اظهار داشت: برخی رانندگان برای فرار از چنگال قانون اقدام به مخدوش کردن پلاک به شیوه گل مالی، گریس مالی، استفاده از چسب و دستمال کاغذی برای تغییر شماره انتظامی وسیله نقلیه می‌کنند.

سرهنگ حمیدرضا سعیدزاده بیان کرد: با توجه به ممنوعیت ورود خودرو‌های غیربومی به استان همدان نیازمند پشتیبانی و حضور نیرو‌های جمعیت هلال احمر، شهرداری و اورژانس در کنار ماموران انتظامی و راهور تا پایان طرح یعنی ظهر روز شنبه هفته آینده هستیم.

منبع ایرنا

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار