شهردار همدان از ممنوعیت نصب دکل‌های مخابراتی بر بام واحد‌های مسکونی خبر داد.

به گزارش خبرنگار به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،عباس صوفی شهردار همدان در جلسه بررسی مشکلات اپراتور‌های تلفن همراه، گفت : نگرانی مردم از عوارض فرکانس‌ها و تشعشع امواج مخابراتی آنتن‌های تلفن همراه، باعث افزایش شکایت شهروندان و اهالی ساکن در محدوده‌های نصب این تجهیزات شده که به همین دلیل صدور مجوز برای نصب آنتن مخابراتی در پشت بام واحد‌های مسکونی را لغو کردیم.

او اظهار داشت: به منظور توسعه و پوشش مناسب شبکه تلفن همراه، اقدامات موثری با همکاری کامل اپراتور‌ها برای تامین و اجاره زمین و مکان مناسب نصب تجهیزات مخابراتی در شهر همدان انجام شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان همدان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه ۱۱۸ طرح مخابراتی استان هفته آینده با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به بهره برداری می‌رسد، گفت: این طرح‌ها شامل بهره برداری و ارتقای ۱۱۰ آنتن نسل سه و چهار (۳جی و ۴جی) اپراتور همراه اول و هشت آنتن ایرانسل است.

مجتبی ساکی بیان کرد: در شهر‌های همدان، ملایر، نهاوند و اسدآباد برای نصب آنتن‌های پوشش شبکه تلفن همراه با مشکل تامین زمین مواجه هستیم و اپراتور‌های تلفن همراه همواره از مبلغ سنگین اجاره بهای زمین برای نصب آنتن گلایه دارند.

او گفت: تعرفه اجاره هر سایت دکل مخابراتی با مساحتی کمتر از ۵۰ متر مربع در سال ۱۳۹۸ نزدیک به سه میلیون تومان بود که این رقم توسط شهرداری‌ها در سال ۱۳۹۹ با ۱۰۰ درصد افزایش به ۶ میلیون تومان رسیده است.

ساکی با بیان اینکه هرچقدر تعداد دکل‌های مخابراتی در سطح شهر‌ها افزایش یابد میزان قدرت فرکانس‌های مضر نیز کاهش می‌یابد، افزود: اگر شورای شهر مجوز نصب دکل‌های پشت بامی را صادر کند پوشش شبکه تلفن همراه در استان همدان به صورت قابل توجهی توسعه می‌یابد.
منبع ایرنا
انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۲ ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
اپراتورها این همه پول از مکالمات و اینترنت مشترکان در میارند انتظار دارند جای نصب دکل آنتن را هم رایگان در اختیارشون بگذارند ... آدم دلش برای این اپراتورها می سوزه چقدر دارن ضررمیکنن!!!!!!!؟؟؟؟!!!!!