سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون شهردار مشهد مطرح کرد؛

پروژه کشت پارک الگویی متفاوت برای افزایش مشارکت اجتماعی شهروندان

روند احداث اولین بوستان کشاورزی شهری ایران، پروژه بزرگ و تاثیرگذار، در حاشیه مسیر چهل بازه مشهد پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی داشته اشت.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مهدی یعقوبی معاون شهردار مشهد گفت: پروژه کشت پارک از سال گذشته با اعتباری بالغ بر ۱۷۷۰ میلیارد ریال در فضایی به وسعت بیش از ۲۳ هکتار آغاز گردید و هم اکنون با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی در حال اجراست.

او افزود: در این بوستان منحصر به فرد، علاوه بر حدود ۲ هکتار فضای اختصاص یافته به موضوع کشاورزی شهری، آبنمایی به انضمام محوطه پیراموکی به وسعت حدود ۳ هکتار، در ضلع شرقی این بوستان تعبیه شده که پس از بهره برداری می‌تواند فضای مطلوب و دلنشینی را برای شهروندان گرامی فراهم کند.

معاون شهردار مشهد ادامه داد: در بخش کشاورزی شهری این بوستان، بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجان شده، حدود ۵۰۰ قطعه زمین کشاورزی با ابعاد مختلف در نظر گرفته شده و قرار است این قطعات پس از تکمیل این پروژه، و براساس ضوابط و شرایط خاصی که اطلاع رسانی خواهد شد، در اختیار شهروندان علاقمند قرار گیرد.

یعقوبی بیان کرد: یکی از مهمترین اهداف این پروژه، افزایش مشارکت اجتماعی شهروندان از طریق کشت و کار و تولید محصولات کشاورزی سالم و ارگانیک بوده است، که از همین نظر کشت پارک مشهد را می‌توان به عنوان الگویی متفاوت برای افزایش مشارکت اجتماعی شهروندان در شهر دانست.

او تصریح کرد: کاشت انواع محصولات کشاورزی توسط خود شهروندان، باعث افزایش نشاط اجتماعی خواهد شد؛ چرا که در زندگی اجتماعی امروز و افزایش پدیده آپارتمان نشینی در کلان شهرها، ارتباط شهروندان با طبیعت و حال و هوای کشت و کار محصولات کشاورزی بسیار کمرنگ شده و تخصیص و در اختیار قرار دادن چنین فضا‌هایی به شهروندان، سرزندگی اجتماعی را در محیط‌های شهری به طور قابل توجهی افزایش خواهد داد.

معاون شهردار مشهد تاکید کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، فاز اول این بوستان کشاورزی شهری ایران تا پایان خردادماه سال جاری آماده بهره برداری خواهد بود.

انتهای پیام//ا.د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.