سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پرداخت بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات توسط بانک کشاورزی فارس

مدیر شعب بانک کشاورزی استان فارس گفت: پارسال مبلغ ۴۰.۸۷۷ میلیارد ریال تسهیلات در بخش‌های مختلف کشاورزی پرداخت شده است که نسبت به سال ۹۸، رشد ۳۶ درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمد حسن رزاق منش مدیر شعب بانک کشاورزی استان فارس، ارائه تسهیلات به متقاضیان زیربخش‌های مختلف کشاورزی و بازرگانی در سال گذشته را مبلغ ۴۰.۸۷۷ میلیارد ریال خواند و گفت: این میزان تسهیلات به ۶۴۱۹۶ نفر از متقاضیان کشاورزی پرداخت شده، که از لحاظ مبلغ نسبت به مدت مشابه سال قبل به میزان ۳۶ درصد رشد نشان می‌دهد.

او افزود: در سال ۹۹ بیش از ۳۹۶۰ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی به متقاضیان پرداخت شده است که در واقع با پرداخت این میزان تسهیلات، ۲۴۸۲ دستگاه انواع ماشین آلات بخش کشاورزی همچون تراکتور، کمباین و دنباله بند‌ها به بخش مکانیزاسیون کشاورزی استان اضافه شده است.

رزاق منش ادامه داد: همچنین شعب بانک کشاورزی استان فارس از ابتدای ابلاغ دستورالعمل اشتغال پایدار روستایی، مبلغ ۳۱۲۲ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری را به ۲۰۰۰ نفر از متقاضیان پرداخت کرده است.

او بیان کرد: شعب بانک کشاورزی استان فارس در رابطه با تسهیل در امر ازدواج جوانان، مبلغ ۱۷۰۷ میلیارد ریال تسهیلات ازدواج را به ۳۳۱۰ نفر از متقاضیان پرداخت کرده است.

 مدیر شعب بانک کشاورزی استان فارس میزان وام پرداختی در رابطه با کشت گلخانه‌ای با هدف توسعه این نوع کشت در جهت تولید محصولات کشاورزی را در همین مدت، بیش از ۱۵۹۵ میلیارد ریال تسهیلات برای این نوع کشت ذکر کرد و افزود: پرداخت تسهیلات در زمینه کشت گلخانه‌ای استان، منجر به احداث و بهره برداری از ۹۲ طرح با مساحت بیش از ۵۴ هکتار در استان فارس شده است.

این مقم مسئول افزود: طی این مدت، مبلغ ۲۹۰۹ میلیارد ریال تسهیلات صندوق توسعه ملی به ۹۲۵ نفر از متقاضیان پرداخت شده است. همچنین در زمینه باغداری، شعب بانک کشاورزی استان مبلغ ۳۱۸۱ میلیارد ریال تسهیلات به تعداد ۷۱۵۳ نفر از متقاضیان باغدار استان و مبلغ ۱۱۱۶۵ میلیارد ریال تسهیلات دام، طیور و آبزیان به ۱۸۵۱ نفر از متقاضیان پرداخت کرده است.

او بیان کرد: یکی دیگر از اقدامات شعب بانک کشاورزی استان فارس در این مدت پرداخت مبلغ ۵۵۱ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال زایی است که این میزان تسهیلات به ۱۳۷۸ نفر متقاضی از مددجویان کمیته امداد حضرت امام (ره)، بهزیستی و مشاغل خانگی پرداخت شده است.

رزاق منش افزود: مبلغ ۴۶۲۴ میلیارد ریال تسهیلات زراعت نیز به ۱۲۵۲۵ نفر از متقاضیان این زیربخش کشاورزی و همچنین ۱۳ فقره تسهیلات به مبلغ ۱۰۲۰ میلیارد ریال به واحد‌های تولید کننده بذور گواهی شده پرداخت شده است.

او همچنین پرداخت بیش از ۵۹۳۱ میلیارد ریال تسهیلات در زیر بخش صنایع تبدیلی در همین مدت به اشخاص حقیقی و حقوقی توسط بانک کشاورزی استان فارس را یکی دیگر از اقدامات مهم خواند و گفت: این میزان تسهیلات به ۱۱۱۴ نفر از متقاضیان پرداخت شده ا ست.

مدیر شعب بانک کشاورزی استان فارس از تمدید بیش از ۲۶۲۰۰ فقره تسهیلات بخش کشاورزی توسط بانک کشاورزی استان فارس خبر داد و گفت: شعب بانک کشاورزی استان فارس در سال ۱۳۹۹ تعداد ۲۶۲۰۰ فقره تسهیلات تولید کنندگان بخش کشاورزی را به مبلغ بیش از ۱۳۳۰۰ میلیارد ریال تمدید کردند.

به گفته رزاق منش همچنین تا پایان سال ۱۳۹۹ تعداد ۴۱۰۰۰ فقره تسهیلات با مبلغ بیش از ۵۸۰۰ میلیارد ریال با اختصاص ۳۶۵۰ میلیارد ریال یارانه از محل اعتبار بند خ ماده ۳۳ و تعداد ۷۱۲۱ فقره تسهیلات بخش کشاورزی نیز با تخصیص ۱۱۸۸ میلیارد ریال یارانه از محل اعتبار بند ل تبصره ۱۶ تسویه شده است؛ وی افزود: در سال ۱۳۹۹ تعداد ۴۹۵ فقره تسهیلات در بانک کشاورزی با مبلغی نزدیک به ۱۲۰۰ میلیارد ریال با استفاده از قانون تسهیل بدهی بدهکاران شبکه بانکی تعیین تکلیف شده است.

او به موضوع خرید تضمینی گندم کشاورزان استان اشاره کرد و گفت: از نظر میزان تناژ، استان فارس بعد از استان خوزستان بیشترین میزان گندم تولیدی در کشور را داشته است.

این مقام مسئول افزود: در سال ۱۳۹۹ میزان گندم خریداری شده از کشاورزان به مباشرت شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران با ۴۰ درصد رشد نسبت به سال قبل به ۹۱۱ هزار تن و مبلغ پرداختی به کشاورزان نیز با ۱۰۵ درصد رشد، نسبت به سال ۹۸ به میزان ۲۳ هزار میلیارد ریال رسید که در این خصوص بانک کشاورزی به عنوان بانک عامل خرید تضمینی گندم، در اسرع وقت بهای گندم خریداری شده را به کشاورزان پرداخت کرد.

مدیر شعب بانک کشاورزی استان فارس با اشاره به شیوع بیماری کرونا و در راستای کاهش مراجعه حضوری و تجمع مشتریان در شعب این بانک، به گسترش خدمات بانکداری الکترونیک اشاره کرد و گفت: در سال ۱۳۹۹، تعداد ۲۰۷ دستگاه خودپرداز جهت ارائه خدمت به هموطنان فعال بوده و به طور شبانه روزی مانیتورینگ شده است؛ همچنین تعداد ۵۹۸۰ دستگاه پایانه فروش در اصناف و مراکز تجاری، تفریحی و درمانی نصب شده که مجموع دستگاه‌های پایانه فروش فعال این بانک را به ۴۲۵۸۰ دستگاه افزایش داد.

او همچنین به نصب همراه بانک کشاورزی برای تعداد ۱۲۱۶۰ نفر و اینترنت بانک کشاورزی برای ۲۲۵۸ نفراز متقاضیان خبرداد و افزود: بر اساس آمار، در طی سال ۱۳۹۹ تعداد ۵۳۸۰۰ نفر از خدمات همراه بانک و تعداد ۶۴۱۰ نفر از خدمات اینترنت بانک کشاورزی استفاده کرده اند و همچنین تعداد ۴۷۷۸۰۰ عدد انواع کارت‌های بانکی (مهرگستر، نوجوان، جوان، کشاورز کارت و ...) در سال ۱۳۹۹ توسط این بانک جهت متقاضیان صادر شده است.

رزاق منش در بخش بیمه محصولات کشاورزی از پرداخت بیش از ۱۰۲۰ میلیارد ریال غرامت مربوط به سال زراعی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ توسط بانک کشاورزی خبر داد و گفت: بیش از ۹۹۰ هزار راس انواع دام و تعداد ۲۰ هزار بیمه گذار در بانک کشاورزی استان فارس دام‌های خود را تحت پوشش صندوق بیمه کشاورزی استان قرار دادند.

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.