مدیر شعب بانک کشاورزی فارس گفت: امسال ۳۱۶۰۰ میلیارد ریال تسهیلات در بخش‌های مختلف کشاورزی پرداخت شده است که نسبت به پارسال ۲۹ درصد رشد را نشان می‌دهد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمد حسن رزاق منش، ارائه تسهیلات به متقاضیان زیربخش‌های مختلف کشاورزی و بازرگانی را از ابتدای امسال مبلغ ۳۱۶۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: این میزان تسهیلات به ۵۱ هزار و ۳۵۶ نفر از متقاضیان پرداخت شده است که از لحاظ مبلغ نسبت به مدت مشابه پارسال به میزان ۲۹ درصد رشد نشان می‌دهد.

او افزود: امسال بیش از ۲۳۶۳ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی به متقاضیان پرداخت شده است که در واقع با پرداخت این میزان تسهیلات، ۲۴۵۳ دستگاه انواع ماشین آلات بخش کشاورزی همچون تراکتور، کمباین و دنباله بند‌ها به بخش مکانیزاسیون کشاورزی استان اضافه شده است.

مدیر شعب بانک کشاورزی استان فارس ادامه داد: همچنین شعب بانک کشاورزی استان فارس در طی این مدت، مبلغ ۷۳۸ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری را به ۵۵۴ نفر از متقاضیان پرداخت کرده است.

رزاق منش اضافه کرد: شعب بانک کشاورزی استان فارس در رابطه با تسهیل در امر ازدواج جوانان، مبلغ ۱۶۸۹ میلیارد ریال تسهیلات ازدواج را به ۳۲۷۳ نفر از متقاضیان پرداخت کرده است.

او، سپس میزان وام پرداختی در رابطه با کشت گلخانه‌ای با هدف توسعه این نوع کشت در جهت تولید محصولات کشاورزی را در همین مدت، بیش از ۱۰۶۸ میلیارد ریال تسهیلات برای این نوع کشت ذکر کرد و افزود: پرداخت تسهیلات در زمینه کشت گلخانه‌ای استان، منجر به احداث و بهره برداری از ۷۹ طرح با مساحت بیش از ۴۵.۸ هکتار در استان فارس شده است.

رزاق منش افزود: طی این مدت، مبلغ ۲۲۱۴ میلیارد ریال تسهیلات صندوق توسعه ملی به ۵۶۹ نفر از متقاضیان پرداخت شده است.

او اظهار کرد: همچنین در زمینه باغداری، شعب بانک کشاورزی استان مبلغ ۲۴۱۷ میلیارد ریال تسهیلات به تعداد ۵۷۱۳ نفر از متقاضیان باغدار استان و مبلغ ۷۹۸۸ میلیارد ریال تسهیلات دامداری به ۱۳۳۹۴ نفر از متقاضیان پرداخت کرده است.

یکی دیگر از اقدامات شعب بانک کشاورزی استان فارس در این مدت پرداخت مبلغ ۵۰۱ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال زایی می‌باشد که رزاق منش به آن اشاره کرد و گفت: این میزان تسهیلات به ۱۲۶۶ نفر متقاضی از مددجویان کمیته امداد حضرت امام (ره)، بهزیستی و مشاغل خانگی پرداخت شده است.

او افزود: مبلغ ۳۴۴۰ میلیارد ریال تسهیلات زراعت نیز به ۸۸۸۹ نفر از متقاضیان این زیربخش کشاورزی و همچنین ۱۴ فقره تسهیلات به مبلغ ۱۰۴۹ میلیارد ریال به واحد‌های تولید کننده بذور گواهی شده پرداخت شده است.

رزاق منش پرداخت بیش از ۶۵۳۲ میلیارد ریال تسهیلات در زیر بخش صنایع تبدیلی در همین مدت به اشخاص حقیقی و حقوقی توسط بانک کشاورزی استان فارس را یکی دیگر از اقدامات مهم خواند و گفت: این میزان تسهیلات به ۴۰۱۹ نفر از متقاضیان پرداخت شده ا ست.

مدیر شعب بانک کشاورزی استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود از تمدید بیش از ۲۰۱۷۲ فقره تسهیلات بخش کشاورزی توسط بانک کشاورزی استان فارس خبر داد و گفت: شعب بانک کشاورزی استان فارس در سال ۱۳۹۹ بیش از ۲۰۱۷۲ فقره تسهیلات تولید کنندگان بخش کشاورزی را تمدید کردند که از این میزان تسهیلات تمدید شده، تعداد ۱۵۹۷۳ فقره به مبلغ ۹۶۵۹ میلیارد ریال بر اساس خط مشی وصول مطالبات و تعداد ۴۱۹۹ فقره با مبلغ بیش از ۹۵۸ میلیارد ریال با اختصاص ۴۶۷ میلیارد ریال یارانه از محل اعتبار بند خ ماده ۳۳ تمدید و تعداد ۷۱۲۱ فقره تسهیلات بخش کشاورزی نیز با تخصیص ۱۱۸۸ میلیارد ریال یارانه از محل اعتبارات بند ل تبصره ۱۶ تسویه شد.

او همچنین از پرداخت بیش از ۶۷۰ میلیارد ریال غرامت مربوط به سال زراعی جاری توسط بانک کشاورزی خبر داد و افزود: بیش از ۶۵۰ هزار راس انواع دام و تعداد ۱۲ هزار بیمه گذار در بانک کشاورزی استان فارس دام‌های خود را تحت پوشش صندوق بیمه کشاورزی استان قرار دادند.

مدیر شعب بانک کشاورزی فارس تصریح کرد: بیش از ۶۶ هزار بیمه نامه تا پایان آذر ماه سال ۹۹ در بانک کشاورزی استان فارس صادر شده است که از مجموع بیمه نامه‌های صادر شده ۲۷۰۴۹ بیمه نامه در بخش باغات، ۲۶۳۷۸ بیمه نامه در بخش زراعت، تعداد ۱۲۵۴۷ بیمه نامه در بخش دام، تعداد ۶۹۷ بیمه نامه در بخش طیور، تعداد ۹ بیمه نامه در زیربخش آبزیان و تعداد ۱۷ بیمه نامه در سایر بخش‌ها شامل منابع طبیعی، ابنیه و ماشین آلات بوده است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار