سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز کشت ماشینی بادام زمینی در آستانه اشرفیه

کشاورز آستانه ای کشت ماشینی بادام‌ زمینی را در ۲۵۰ هکتار از زمین‌های خود آغاز کرده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، حیدر کامیاب ، رئیس اداره فناوری مکانیزاسیون جهاد کشاورزی گیلان  گفت:  سیدمحمود میری، نخستین بادام کاری است که امسال کشت ماشینی این محصول را در مزرعه خود در روستای کشل آغاز کرده است.

او افزود: از چند سال پیش کشت ماشینی بادام زمینی در مزارع آستانه‌اشرفیه آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۲۵۰ هکتار از مزارع این شهرستان با دستگاه ردیف‌کار پشت تراکتوری کشت شود.

رئیس اداره فناوری مکانیزاسیون جهاد کشاورزی گیلان گفت: این دستگاه فقط در مزارع بزرگ قابل بهره‌برداری است و با توجه به اینکه بیشتر مزارع این شهرستان در قطعات کوچک هستند، با کمک صنعتگران و مبتکران گیلانی ساخت ردیف‌کار پشت تیلری را هم آغاز کرده‌ایم که پیش‌بینی می‌شود تا یک ماه آینده کار در مزارع بادام‌زمینی را آغاز کند.

مهرداد محمدی ، رئیس جهاد کشاورزی آستانه‌اشرفیه هم گفت: بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ خانوار بادام کار در این شهرستان در ۲ هزار و ۵۰۷ هکتار از زمین‌های کشاورزی شان بادام زمینی می‌کارند.

او  افزود: امسال با توجه به گرمای زودرس در گیلان کشت بادام‌زمینی ۱۰ روز زودتر از سال‌های قبل آغازشده و پیش‌بینی می‌شود اواسط مرداد ماه برداشت این محصول آغاز شود.

 

انتهای پیام/م.ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.