سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نشست ستاد استانی اربعین حسینی / بازدید از پایانه شلمچه و زیرساخت های مرزی

دومین نشست ستاد استانی اربعین حسینی با حضور استاندار خوزستان در پایانه بین المللی شلمچه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان،استاندار خوزستان امروز ضمن بازدید از پایانه بین المللی شلمچه و زیرساخت های مرزی در دومین نشست ستاد استانی اربعین حسینی در این پایانه بین المللی شلمچه حضور یافت.

هدف از برگزاری این نشست ،ارزیابی امکانات و آمادگی لازم در مرز برای تسهیل در عبور و مرور زائران و برگزاری باشکوه کنگره جهانی اربعین حسینی(در صورت برگزاری مراسم اربعین) است.

دشتکی سلیمانی استاندار خوزستان در این  نشست گفت:نهادهای اجرایی باید برای جذب و اختصاص بودجه با تمام توان تلاش کنند،از مسئولان انتظار بیشتری داشتیم.

اوافزود: انتظار از دست اندرکاران،احداث و احیای امکانات در مرزها و در کمترین زمان ممکن است/متاسفانه در این زمینه کارهای محسوس،عملیاتی و اجرایی را شاهد نیستیم.

دشتکی سلیمانی گفت:مصوبات نشست پیشین یا اجرایی نشده و یا بسیار ضعیف و اندک انجام شده است.

او افزود:با توجه به شرایط کنونی شیوع کرونا در کشور و جهان،هیچگونه حاضر اظهار نظر و تصمیم قطعی در خصوص برگزاری مراسم اربعین انجام نشده است،در حال بررسی شرایط و زیر ساختها هستیم.

استاندار خوزستان اضافه کرد:۲۴ دروازه عبور و مرور به اضافه محل ویژه رفت و آمد زائران خارجی در شلمچه ساخته شده است.

او گفت:۸۰ درصد از ساختمان پشتیبانی فوریت های پزشکی،درمانی و درمانگاه مجهز مرز شلمچه ساخته شده است و امیدواریم تا خرداد۱۴۰۰ به بهره برداری برسد،این مرکز دارای ۴۰ تخت خواب،ویژه خدمت رسانی به زائران ایرانی و خارجی،همچنین محل قرنطینه بیماران خطرناکی است که نتیجه آزمایششان در مرز مثبت می شود.

انتهای پیام/ د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.