در نشستی مشکلات و چالش های مرز بین المللی شلمچه برای اربعین سال جاری بررسی شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ، محمد حری مدیرکل دفتر فنی،  امور عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری خوزستان در چهارمین نشست کمیته زیرساخت اربعین در سالن جلسات منطقه آزاد اروند با بیان اینکه مشکلات اعتباری در حوزه توزیع برق در ستاد ملی و استانی اربعین باید پیگیری شود گفت:  برای موضوع اختصاص زمین جهت جاده پشت مواکب در ضلع شمالی  از ستاد حفظ آثار دفاع مقدس  مجوز لازم اخذ گردد.

او افزود: صدور مجوز روشنایی در پارکینگ ها در جلسات ستاد اربعین شهرستان خرمشهر مطرح و اخذ مجوز ماده ۲۳ برای موضوع توسعه پارکینگها در مرز شلمچه از سازمان مدیریت و برنامه ریزی پیگیری شود.

مدیرکل دفتر فنی،  امور عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری خوزستان با اشاره به  بهسازی ۱۲ کیلومتر از مسیر اهواز - خرمشهر توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای تا پیش از ایام اربعین سال جاری تصریح کرد: عملیات کف سازی پایانه شلمچه پیگیری و تکمیل شود.

حری با بیان اینکه هرچه سریعتر به موضوعات بهسازی کریدور بین کشور ایران و عراق  بطول تقریبی ۳۰۰ متر و عملیات احداث ساختمان درمانگاه در مرز شلمچه  رسیدگی شود گفت: منطقه آزاد اروند باید  نگهداری و نظافت از سرویس های بهداشتی خارج از پایانه مرزی شلمچه  (در محوطه ۲ هکتاری) در کل ایام سال بخصوص ایام اربعین را پیگیری و بر آنها نظارت کند.

او با اشاره به اینکه مشکلات زیادی  در حوزه آب و فاضلاب در مرز شلمچه وجود دارد ادامه داد: پیشنهادات و برآورد اعتبارات مورد نیاز در حوزه فاضلاب به کمیته زیر ساخت توسط منطقه آزاد اروند ارائه  و در نشستی مجزا این موضوع رفع شود.

مدیرکل دفتر فنی،  امور عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری خوزستان در پایان خاطر نشان کرد: جانمایی محل پیشنهادی جهت احداث کارخانه یخ، تصفیه آب، سردخانه، انبارهای کالا، نانوایی و موکب های خدمات رسان توسط مشاور طرح اربعین در مرز شلمچه ارائه گردد.

چهارمین جلسه کمیته زیرساخت اربعین به ریاست مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری و با حضور مدیران ستادی و شهرستانی و منطقه آزاد اروند برگزار شد.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.