معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کار منطقه آزاد اروند؛

با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی مرز تجاری شلمچه بازگشایی خواهد شد

سید علی موسوی گفت: پس از رایزنی با طرف عراقی و استقرار تیم های بهداشتی در مرز شلمچه تبادلات تجاری از سر گرفته خواهد شد.

سیدعلی موسوی معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کار منطقه آزاد اروند در گفت وگو با خبرنگارگروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان، گفت: مرز بین المللی شلمچه از نیمه دوم اسفند با شیوع کرونا مسدود شد اما پس از ابلاغ رییس جمهور و مسوولین مبنی بر اینکه کسب و کارها نباید تعطیل شود تصمیم بر این شد که با رعایت پروتکل های بهداشتی نسبت به بازگشایی این نقطه مرزی اقدامات و رایزنی های لازم با طرف عراقی را انجام دهیم.

او افزود:از دیروز هماهنگی های لازم با هنگ مرزی را انجام دادیم و پس از مشخص شدن پیمانکار پروژه نسبت به استقرار و اسکان تیم های بهداشتی اقدام خواهیم کرد.

معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کار منطقه آزاد اروند با بیان اینکه می بایست به صورت منطقی و فرهنگی با موضوع این بیماری برخورد کرد گفت:با رعایت پروتکل های بهداشتی و نظارت و همکاری دانشکده علوم پزشکی آبادان و مدیریت بهداشت سازمان منطقه آزاد اروند دو گیت نفر رو و ماشین رو در مرز مستقر خواهد شد و تمامی رانندگان ملزم به استفاده از ماسک و دستکش خواهند بود و تب سنجی و موارد بهداشتی  چه در ورود  و چه خروج از کشور به صورت کامل نظارت خواهد شد.

موسوی در خصوص سطح مبادلات تجاری در مرز بین المللی شلمچه افزود: در سال گذشته بیش از یک میلیارد و دویست میلیون دلار صادرات داشتیم که این رقم از اسفند ۹۸ تاکنون در پایانه شلمچه صفر بوده اما توانستیم از مرز آبی بندر خرمشهر حدود ۵۳ میلیون دلار صادرات به کشور عراق و دیگر همسایگان حوزه خلیج فارس داشته باشیم.

سید مهدی موسوی، مدیر محیط زیست ، بهداشت و سلامت سازمان منطقه آزاد اروند نیز گفت: پیرو توافقات حضوری با طرف عراقی در خصوص بازگشایی مرز تجاری شلمچه تمهیدات لازم جهت استقرار دو کریدور ماشین رو و نفر رو اتخاذ شد و پیش بینی می کنیم حداکثر ظرف ده روز کاری بتوانیم تمامی پروتکل های بهداشتی مورد تایید وزارت بهداشت جهت تسهیل تبادلات تجاری را به انجام برسانیم .

برهمین اساس کلیه خودروها و رانندگان و سرمایه گذاران در ورودی و خروجی مرزتجاری موظف به گذر از این کریدورهای بهداشتی خواهندبود که بر اساس پروتکل های وزارت بهداشت به صورت تمام و کمال به پایش افراد و خودروها اقدام خواهد نمود.

او افزود: طی هماهنگی های لازم با فرماندار خرمشهر و رییس دانشکده علوم پزشکی خرمشهر مصوب گردید که همکاران شبکه بهداشت جهت نظارت بر اجرای هرچه بهتر پروتکل های بهداشتی مستقر شوند.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.