سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آبرسانی پایدار به ۲۰ محله عشایری

کلنگ حفر چاه در محله عشایری گزخت در شهرستان زیرکوه زده شد.

عصمتی پور مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: در روز‌های آغازین ماه مبارک رمضان، کلنگ حفر چاه در محله عشایری گزخت برای آبرسانی پایدار به ۲۰ محله عشایری در شهرستان زیرکوه زده شد.

او افزود: حدود ۷۰۰ خانوار ساکن در این محلات عشایری که دارای ۳۵ هزار رأس دام سبک و هزار و ۵۰۰ رأس دام سنگین هستند، به زودی از برکات این پروژه بهره مند می‌شوند.

عصمتی پور بیان کرد: این چاه تا ۲۰ روز آینده حفر می‌شود و بعد از اینکه به آب خورد، کار مطالعات آبرسانی به محلات عشایری شروع می‌شود تا همانند طرح آبرسانی که در محلات عشایری بمرود انجام گرفت، آب شرب سالم و با کیفیت به دست عشایر برسد.

مدیرکل امور عشایر استان عنوان کرد: هدف از پروژه‌های آبرسانی پایدار، تأمین آب شرب سالم و با کیفیت برای عشایر و همچنین ایجاد، تثبیت و پایداری اشتغال آن‌ها است.


بیشتر بخوانید


او تصریح کرد: امسال خراسان جنوبی با خشکسالی بسیار سختی دست به گریبان است و خشکسالی امان عشایر را بریده است.

عصمتی پور اظهار کرد: با توجه به کاهش شدید نزولات آسمانی، به ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار از مراتع استان که در اختیار عشایر است، خسارات ۸۰ درصدی وارد شده و مابقی مراتع به دلیل گرد و خاک کیفیت خود را از دست داده است.

مدیرکل امور عشایر استان ادامه داد: میزان بارش نزولات آسمانی نسبت به پارسال بیش از ۷۰ درصد و نسبت به بلند مدت ۶۱ درصد کاهش داشته است، بنابراین آبرسانی به محلات عشایری از برنامه‌های اصلی اداره کل امور عشایر استان است.

انتهای پیام/ ر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۰:۰۴ ۲۸ فروردين ۱۴۰۰
عالیه