۱۰۰ درصد منابع حاصل از مشترکان پر مصرف بخش آب به توسعه شبکه‌های آبرسانی سیار اختصاص می‌یابد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،  نخعی نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به ارائه لایحه بودجه ۱۴۰۰ توسط دولت که در سال گذشته ارائه شد یکی از مواردی که برای ما اهمیت داشت اعتبار پروژه‌های ملی و استانی و شهرستان‌های نهبندان و سربیشه بود که تلاش کردیم تا اعتبارات را افزایش دهیم.

او افزود :در بخش توسعه نقاط روستایی و عشایری آنچه که تصویب شد این بود که ۱۰۰ درصد منابع حاصل مشترکان پر مصرف به توسعه شبکه‌های آبرسانی سیار روستایی اختصاص یابد.

نخعی با بیان اینکه با توجه به جمعیت استان و اینکه خراسان جنوبی استانی رو به توسعه است انتظار ما بیشتر از این‌ها است، افزود:هرچه در اعتبارات تملک بیشتر باشد استان در بخش توسعه جلوتر می‌افتد ویکی از مواردی که مطرح است اصلاح ساختار بودجه‌ای است و آن طور که به مناطق محروم بیشتر توجه شود که در لایحه بودجه ۱۴۰۰ خوشبختانه مناطق محروم مورد توجه قرار گرفته است.

نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان وسربیشه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با پیگیری‌هایی که داشتیم توسعه بیمارستان نهبندان بود که توانستیم در لایحه بودجه بگنجانیم افزود: توسعه بیمارستان ۳۲ تخت خوابی نهبندان یکی از اولویت‌های ما در این شهرستان بود که مطالبه چندین ساله مردم است و با پیگیری‌های ما رقم خورد.

او بیان کرد: در تبصره ماده یک مربوط به درآمد‌های نفتی کشور است و یکی از بخش‌ها به کمیسیون انرژی بر می‌گردد ودر استان ما هم نقاطی محروم داریم که برای گازرسانی تلاش‌های خوبی صورت گرفت و از سویی دیگر به اپراتور‌های همراه اجازه گران شدن اینترنت را ندادیم.

نخعی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مردم و مسئولان محرومیت‌های شهر‌های مرزی خراسان جنوبی است و در این اوضاع تورم و گرانی‌ها ما شرمنده مردم هستیم افزود: از مهم‌ترین برنامه‌های ما که در سنوات آینده پیگیری می‌شود حوزه انرژی است و از آن جایی که در کمیسیون انرژی هم هستیم، اما در این حوزه مشکلات زیاد است چرا که مدیریت منسجمی در حوزه انرژی نداریم.

نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بودجه ۱۴۰۰ گفت: بودجه در کمیسیون‌های تلفیق تصمیم گیری می‌شود که اعتبارات تملک در بخش هزینه‌ای مربوط به پروژه‌های استان است و خراسان جنوبی برای ۱۴۰۰ به نسبت استان‌های دیگر رتبه ۲۱ را دارد.

او با اشاره به اینکه تلاش ما براین است تا از ظرفیت فراکسیون مرزنشینان مجلس استفاده کنیم یادآور شد: در حوزه انتخابیه شهرستان‌های نهبندان و سربیشه همه تلاش‌ها و پیگیری‌های ما در بخش‌های بهداشت، درمان، جاده، آب و راه است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار