سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

علی نژاد: واکسینه کردن ورزشکاران المپیکی و پارالمپیکی خواسته وزارت بهداشت بود/ همه واکسن‌ها مورد تایید سازمان‌های بین المللی هستند

معاون وزیر ورزش و جوانان صبح امروز در مراسم واکسیناسیون ورزشکاران المپیکی و پارالمپیکی حضور داشت و توضیحاتی بیان کرد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی علی نژاد معاون وزارت ورزش و جوانان صبح امروز در حاشیه مراسم واکسیناسیون ملی پوشان شمشیربازی و والیبال اظهار داشت: خوشبختانه در جهت توجهاتی که دولت محترم به بحث قهرمانان ملی دارد و اینکه سلامت قهرمانان برای ما بسیار ارزشمند است، بر اساس دستوری که وزیر ورزش دادند تصمیم بر این شد برای ورزشکارانی که قرار است به مسابقات المپیک و پارالمپیک اعزام شوند و همچنین افرادی که هنوز کسب سهمیه نکرده و در معرض گرفتن این سهمیه هستند به همراه اعضای سرپرستان کاروان واکسن کرونا دریافت کنند. هماهنگی چنین برنامه‌ای قبل از عید با وزارت بهداشت شروع شد. وزارت بهداشت این آمادگی را داشت که قبل از عید ورزشکاران پارالمپیکی کشورمان را واکسیناسیون کند، اما در آن مقطع امکان جمع آوری کاروان نبود و هماهنگ کردیم که ۱۵ فروردین اولین سری واکسیناسیون بر روی ورزشکاران پارالمپیک انجام شود، زیرا آن‌ها به خاطر معلولیتی که دارند جزو اولویت‌ها ما هستند.

معاون وزیر ورزش و جوانان افزود: امروز هم اولین نوبت واکسیناسیون ورزشکاران المپیکی انجام شد. طبق زمان بندی، واکسیناسیون از ۹ صبح تا ۴ بعد از ظهر ادامه خواهد داشت. اگر خدا بخواهد دوز بعدی این واکسن هم ۲۸ روز بعد زده خواهد شد. این کاری که امروز صورت گرفته قطعا به ورزشکاران ما کمک خواهد کرد تا با فراغ بال بیشتری در تمریناتشان شرکت کرده و خودشان را برای مسابقات کسب سهمیه المپیک آماده کنند.


بیشتر بخوانید


علی نژاد ادامه داد: به طور قطع می‌توانم بگویم این اقدامی که امروز و هفته گذشته انجام شد، ایران را جزو اولین کشور‌هایی قرار داده است که کاروان‌های اعزامی خودش را واکسینه می‌کند. حتی در کشور‌های دنیا که از نظر واکسینه کردن در سطح بالایی قرار دارند، هنوز نتوانسته‌اند ورزشکاران خود را واکسینه کنند. این همان توجهی است که دولت محترم و وزارت ورزش به ورزشکاران خود دارد. همچنین از همکاران خودم در وزارت بهداشت به ویژه دکتر رئیسی و دکتر گویا کمال تشکر را دارم که کمک کردند این کار به خوبی انجام شود. در هر صورت امیدواریم ورزشکارانمان بتوانند در رویداد‌های پیش رو نتایج خوبی کسب کنند.

معاون وزارت ورزش و جوانان گفت: در هر صورت می‌دانید اگر هر کدام از ورزشکارانمان خدای نکرده به ویروس کرونا مبتلا شوند، هم در مراحل تمرینی دچار مشکل می‌شوند و هم اگر نزدیک مسابقات المپیک این اتفاق صورت بگیرد ما یک مدال را به راحتی از  دست می‌دهیم. تعداد افراد کاروان پارالمپکی ما چیزی در حدود ۱۲۵ نفر است و قریب به ۳۰۰ نفر هم کاروان المپیک ما را تشکیل می‌دهند. واکسینه کردن ورزشکاران خواسته ما نبوده است، بلکه خود مسئولان وزارت بهداشت از ما خواستند که ورزشکاران را واکسینه کنیم. در هر صورت اولویت ما برای ورزشکاران المپیک و پارالمپیک بوده است. طبعا تا وقتی که شرایط واکسینه در کشور توسعه بیشتری پیدا نکرده است فعلا برای بقیه ورزشکاران امکان واکسینه کردن وجود ندارد.

علی نژاد تصریح کرد: واکسن‌هایی که الان در ایران وجود دارد همه مورد تایید وزارت بهداشت هستند و حتی سازمان‌های بین المللی هم آن‌ها را تایید کرده اند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.