سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل راهداری وحمل و نقل جاده‌ای خوزستان:

جابجایی چغندر قند نیازمند روزانه ۲هزار و ۲۰۰ کامیون است

بهرامی نیا گفت: حمل چغندرقند به دلیل فسادپذیری این محصول، باید با سرعت بیشتری صورت پذیرد که این جابجایی نیازمند روزانه ۲هزار و ۲۰۰ کامیون است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، غلامعباس بهرامی نیا مدیرکل راهداری وحمل و نقل جاده‌ای خوزستان گفت: حمل چغندرقند و مدت محدود دوره حمل آن به استان‌های مقصدبه دلیل فسادپذیری این محصول، باید با سرعت بیشتری صورت پذیرد که این جابجایی نیازمند روزانه ۲هزار و ۲۰۰ کامیون است.

او با بیان اینکه مدیران استان‌های مقصد با برگزاری جلسات در سطح استان خود و ارائه مشوق‌های لازم می‌توانند مشکل اعزام ناوگان حمل و نقل به خوزستان برای جابه جایی محصول چغندرقند را رفع کنند، افزود: آمار ارائه شده از سوی شورای کشاورزی استان، با توجه به افزایش ۲۵ درصدی تولید گندم، ۷۲ درصدی تولید کلزا، ۶۳ درصدی تولید چغندرقند و تولید بیش از ۲ میلیون تن تره بار، حمل و نقل ۵.۵ میلیون تن محصول کشاورزی از مبدأ خوزستان به سایر استان‌ها باید برنامه ریزی شود.

بهرامی نیا اظهار داشت: ۲ کارخانه تولید قند در استان اصفهان، ۲ کارخانه در استان فارس، ۲ کارخانه در استان کرمانشاه و در استان‌های همدان، قزوین، چهارمحال و بختیاری و خوزستان هرکدام یک کارخانه، خریدار محصول چغندرقند هستند.

مدیرکل راهداری وحمل و نقل جاده‌ای خوزستان  تصریح کرد: هماهنگی با کارخانه‌های قند استان‌های مقصد در خصوص پرداخت به موقع کرایه حمل به رانندگان و حق خواب ناوگان، افزایش مقطعی کرایه حمل، اختصاص سهمیه تشویقی گازوئیل به میزان ۲۰ درصد، اضافه تناژ به میزان ۲ تن برای کامیون‌های حمل محصول و بازنگری در عوارض آزادراه‌ها جزو اقدامات پیشنهادی تشویقی است.

این مقام مسئول در پایان بیان داشت: مقرر شد دفتر حمل و نقل کالا سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای پیگیری‌های لازم را در خصوص امکان ارائه مشوق‌های لازم به ناوگان حامل چغندر قند به عمل آورد.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.