سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امام جمعه رابر اعلام کرد؛

موج چهارم کرونا نتیجه بی تدبیری برخی مسئولان

امام جمعه رابر گفت: بی تدبیری و همراهی نکردن برخی مسئولان با وزارت بهداشت طی ایام نوروز،سبب درگیر شدن ده‌ها هزار نفر از مردم با ویروس کرونا شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت الاسلام علیدادی سلیمانی، خطیب جمعه رابر در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه این هفته رابر با تبریک پیشاپیش حلول ماه مبارک رمضان، به اهمیت این ماه مبارک پرداخت و گفت: ماه مبارک رمضان ماه نزول قرآن، رحمت، مغفرت و ایامی است که شیاطین درغل و زنجیرهستند و در‌های رحمت الهی گشوده است.

او افزود: تنها ماهی که خداوند متعال در قرآن کریم ازآن نامبرده، ماه مبارک رمضان است که امانت پروردگار عالم دردست مردم است.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با اشاره به اینکه حرمت ماه مبارک رمضان برما واجب است، تصریح کرد: در این ماه، شاید افرادی به دلایلی توفیق روزه گرفتن را نداشته باشند، اما حرمت آن باید مانند حرمت امانت نگه داشته شود و در صورت حرمت شکنی با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

او با اشاره به سخنی از امیرالمومنین حضرت علی (ع) مبنی بر اینکه روزه به سه نوع روزه قلب، زبان وشکم است، گفت: آن حضرت، روزه قلب را اندیشیدن به گناهان عنوان می‌کند که اگرکسی روزه زبان و شکم را نیز رعایت کند، روزه کامل شکل می‌گیرد.

خطیب جمعه رابر به برخی آثار ماه مبارک رمضان درکلام معصومین (علیهم السلام) اشاره کرد و افزود: رشد جهشی و ایجاد زمینه رشد و ترقی انسان، مساوات و برابری فقیر و غنی از مهمترین آثار ماه مبارک رمضان است.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نشست وین تصریح کرد: مذاکرات هسته‌ای، بازی جدید جوبایدن و اروپایی هاست.

امام جمعه رابر به راهبرد رفع کامل تحریم‌ها ازسوی مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: آن‌ها در برابر راهبرد رفع کامل تحریم‌ها، راهبرد فریبنده تخفیف تحریم‌ها را مطرح کردند که بازی جدیدی است.

او با بیان اینکه سخنان مقام معظم رهبری برای همگان و تیم مذاکره کننده فصل الخطاب است، افزود: آنها می دانند راهی جز رفع کامل تحریم‌ها و راستی آزمایی برایشان باقی نمانده است.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی اظهار داشت: مقاومت ملی ایرانیان با هدایت مقام معظم رهبری گزینه‌ای دیگر در پیش روی استکبار نمی گذارد و تیم مذاکره کننده نیز باید هوشیارانه از افتادن در دام‌های پیشین دشمن خودداری کنند.

او با اشاره به اجازه ندادن جمهوری اسلامی ایران به حضور آمریکا در نشست وین تصریح کرد: حضور نمایندگان آن‌ها در حاشیه این نشست، نشانه شکست و فشارحداکثری بر روی آمریکاست.

خطیب جمعه رابر در بخش دیگری از سخنانش به موج چهارم ویروس کرونا در کشور اشاره کرد و گفت: بی تدبیری و همراهی نکردن بعضی مسئولان در ایام نوروز امسال با وزارت بهداشت، موجی را ایجاد کرد که ده‌ها هزار نفر از مردم ما با ویروس منحوس کرونا درگیر شدند.

او با بیان اینکه برای برون رفت از این بیماری منحوس در شرایط کنونی راهی جز عمل به دستورات ستاد کرونا وجود ندارد، از مردم خواست: ازسفر‌های غیر ضروری اجتناب و از دورهمی‌های خانوادگی پرهیز کنند تا موج چهارم کرونا را به سلامت پشت سر بگذاریم.

انتهای پیام/ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.