سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اقامت بیش از ۲۷ هزار مسافر در مراکز اقامتی قزوین

مدیر کل میراث‌فرهنگی استان قزوین از اقامت بیش از ۲۷ هزار مسافر در هتل‌ها و مراکز اقامتی رسمی استان در ایام نوروز ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، علیرضا خزائلی مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گفت: بر اساس آمار دبیرخانه ستاد اجرایی خدمات سفر استان از ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ تا سیزدهمین روز فروردین ۱۴۰۰ تعداد ۲۷ هزار و هفتصد و بیست و سه مسافر و گردشگر نوروزی در مراکز اقامتی رسمی و دارای مجوز از اداره کل شامل هتل‌ها، هتل‌آپارتمان‌ها، مهمانپذیرها، اقامتگاه‌های بومگردی و خانه‌مسافر‌ها اقامت داشته‌اند.

خزائلی افزود: همچنین تا هفتم فروردین ماه ۱۰۰ هزار و ۷۹۸ گردشگر از جاذبه‌های گردشگری استان شامل موزه‌ها، امامزاده‌حسین (ع)، مجموعه تاریخی سعدالسلطنه، سر در عالی‌قاپو، آرامگاه حمدالله مستوفى، کلیسای کانتور، حسینیه امینى‌ها، قلعه الموت، دریاچه اوان و قلعه سمیران در منطقه طارم، دهکده طبیعت، تله‌سیژ کامان و زرشک و پل معلق آوجبازدید کردند که مجموعه سعدالسلطنه بیشترین بازدید را به خود اختصاص داده است.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان اظهار کرد: با توجه به تغییر وضعیت قزوین به رنگ نارنجی کرونایی و تعطیلی موزه‌ها، اماکن تاریخی تحت پوشش و جاذبه‌های گردشگری استان از هفتم فروردین ماه پذیرای گردشگران نبوده است.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یادآور شد: با توجه به تداوم بیماری کرونا به منظور حفظ سلامت گردشگران و شهروندان، امسال هیچ توصیه و دعوتی برای حضور گردشگر در استان نداشتیم، اما تاسیسات گردشگری با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به مسافرانی که به قزوین سفر کردند، خدمات مورد نیاز را دادند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.