سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازدید ۹۳۳ هزار و ۲۶۳ نفر از جاذبه‌های گردشگری کرمانشاه

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت : ایام نوروز امسال ۹۳۳ هزار و ۲۶۳ نفر از جاذبه‌های گردشگری استان بازدید کردند.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، امید قادری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه بااشاره به حضور چشمگیر گردشگران در کرمانشاه طی ایام نوروز، گفت : باتوجه به تداوم شیوع بیماری کرونا، برای نوروز امسال هم به مانند پارسال هیچ برنامه تبلیغاتی و معرفی جاذبه‌های گردشگری را برای جذب میهمانان نوروزی در دستورکار قرار ندادیم، با این وجود شاهد حضور پررنگ گردشگران در کرمانشاه بودیم.

او گفت : طی این ایام جمعا ۹۳۳ هزار و ۲۶۳ نفر از جاذبه‌های تاریخی، طبیعی، فرهنگی و گردشگری کرمانشاه بازدید کردند که با در نظر گرفتن اعمال محدودیت‌های کرونایی، رقم قابل توجهی است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان افزود: باتوجه به اینکه در تعطیلات عید نوروز کرمانشاه در وضعیت نارنجی به لحاظ شیوع بیماری کرونا قرار گرفت، برای همین اماکن گردشگری سربسته استان تعطیل بودند و بیشترین بازید‌ها مربوط به اماکن تاریخی دارای محیط‌های باز همچون تاق بستان و بیستون بود.

او از اقامت ۴۱ هزار و ۹۵۸ نفر در اماکن اقامتی دارای مجوز استان هم در این مدت خبرداد و افزود: امسال باتوجه به شرایط کرونایی، امکان برپایی کمپ اسکان میهمانان نوروزی در پارک‌ها فراهم نشد و تنها مراکز اقامتی استان با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی و با ۵۰ درصد ظرفیت می‌توانستند پذیرای مسافرین باشند که حدود ۴۲ هزار نفر در این اماکن اسکان یافتند.

قادری به تشدید نظارت‌ها بر فعالیت اماکن گردشگری، اقامتی و پذیرایی استان در این مدت هم اشاره کرد و ادامه داد: به منظور حفظ سلامت میهمانان نوروزی اکیپ‌های مختلفی را شکل دادیم تا به بازدید مستمر از این مراکز بپردازند.

او با بیان اینکه در این مدت جمعا ۱۹۲۴ بازدید از اماکن گردشگری، اقامتی و پذیرایی استان صورت گرفته، گفت: خوشبختانه کمترین مورد شکایت را از این مراکز داشتیم که نشان از رعایت مطلوب دستورالعمل‌ها در آن‌ها بود .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.