سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرونا و تحلیل رنگ‌های استان مرکزی در هفته دوم فروردین ۱۴۰۰

در مقایسه با هفته آخر اسفند ۹۹ دو شهرستان استان مرکزی از آبی به زرد تغییر رنگ داده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  بر اساس جدول جدید رنگ بندی شهر‌ها از سوی ستاد ملی مدیریت کرونا در هفته دوم فروردین ۱۴۰۰ برای شهرستان‌های استان مرکزی، یک شهرستان در استان نارنجی ۱۰ شهرستان زرد و یک شهرستان استان آبی هستند که در مقایسه با هفته آخر اسفند ۹۹ شهرستان‌های آبی به زرد تغییر رنگ داده اند؛ بنابراین و بر طبق آخرین تقسیم بندی‌های وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی رنگ بندی شهرستان‌های استان مرکزی از تاریخ ۷ فروردین ۱۴۰۰ شهرستان‌های خمین نارنجی و شهرستان آشتیان آبی هستند.

همچنین ۱۰ شهرستان دیگر استان مرکزی شامل: اراک، ساوه، کمیجان، خنداب، شازند، محلات، دلیجان، فراهان، زرندیه، تفرش در وضعیت زرد قرار دارند.


بر این اساس شهرستان خمین که در وضعیت وضعیت نارنجی قرار گرفته بود همچنان در وضعیت نارنجی است و دو شهرستان زرندیه و تفرش که در هفته آخر اسفند ۹۹ آبی بوده اند به زرد تغییر رنگ داده اند؛ بنابراین کرونای استان مرکزی، در هفته هفته دوم فروردین ۱۴۰۰ نسبت به هفته آخر اسفند ۹۹ به سمت زرد میل کرده است.

کرونا ویروس اواخر بهمن ماه ۹۸ وارد کشور و اولین موارد در استان قم مشاهده شد و روز اول اسفند ماه ۹۸ اولین ابتلا به این بیماری در استان مرکزی اعلام شد؛ استان مرکزی بعد از استان قم، دومین استانی بود که ابتلا به کووید ۱۹ را اعلام کرد.

با وجود اینکه استان مرکزی جزو اولین استان‌هایی است که شیوع ابتلا به کرونا ویروس داشت، با همدلی مردم و مسئولان این ویروس مدیریت شد، اما اکنون شهرستان‌های استان مرکزی در وضعیت نارنجی، زرد و آبی قرار دارند.

انتهای پیام / ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.