اعضای جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونای استان مرکزی محدودیت شبانه درون شهری را تمدید کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، هشتاد و ششمین جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونای استان مرکزی و اولین جلسه این ستاد در سال ۱۴۰۰ در سال جدید به ریاست استاندار مرکزی با حضور اعضا برگزار و در این نشست بر رعایت هرچه بیشتر دستور العمل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی و پرهیز از دورهمی‌ها تاکید شد.

در این نشست مقرر شد مصوبه محدودیت شبانه استان مرکزی که از ۲۶ اسفند اجرایی شد همچنان از ساعت ۲۲ شب تا ۴ بامداد ادامه یابد و پلیس راهور که از این تاریخ خودرو‌ها را بین ساعت ۲۱ تا ۲۲ جریمه و ابلاغ کرده اصلاح کند.

کرونا و رتبه بالای استان مرکزی در رعایت دستورالعمل‌ها

سید علی آقازاده استاندار مرکزی در این جلسه گفت: استان مرکزی در زمینه رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی رتبه بهتری نسبت به متوسط کشوری داشته و این مهم با همکاری مردم محقق شده است.

آقازاده با اشاره به اینکه میانگین رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در سطح کشور بر اساس آخرین ارزیابی‌ها ۵۸ درصد است افزود: فوتی‌های بیماران کرونایی در استان مرکزی در هفته اول فروردین ۱۴۰۰ نسبت به هفته آخر اسفند ۹۹ کمتر شده است.

او اضافه کرد: استان مرکزی در زمینه بستری بیماران کرونایی رتبه ۱۳ و در آمار فوتی‌ها رتبه ۲۹ را در سطح کشور به خود اختصاص داده و باید مراقبت‌های بهداشتی و ضوابط ستاد کرونا با حساسیت دنبال شود تا روز به روزشاهد بهبود این رتبه‌هاباشیم.


استاندار مرکزی بیان کرد: آمار‌ها بیانگر آن است که شمار بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌ها و مراجعان سرپایی به مراکز درمانی استان مرکزی در این مدت افزایش داشته و نباید از حرکت خزنده کووید ۱۹ که با توجه به دید و بازدید‌ها و سفر‌های نوروزی رو به افزایش دارد غافل بود.

او ادامه داد: انتظار می‌رود با همکاری و انسجام مردم و مسئولان کشور و استان مسئله کرونا در نیمه نخست امسال مدیریت شود و بتوان محدودیت‌ها در زمینه اقتصادی و تولیدی را کنار گذاشت.

افزایش یک و نیم برابری سفر‌های نورزوی در استان مرکزی

آقازاده تصریح کرد: با وجود توصیه‌ها انجام شده سفر‌های نوروزی در استان امسال نسبت به سال گذشته یک و نیم برابر افزایش داشته و استان روز گذشته سومین استان پرتردد کشور بوده است.

او به نامگذاری شعار سال هم اشاره کرد و گفت: استان مرکزی یکی از قطب‌های مهم صنعت کشور است و این شعار در سال‌جاری باید در پایتخت صنعت کشور با راهبرد‌های عملیاتی به گونه‌ای در دستور کار باشد که برای سایر مناطق الگو شود.

استاندار در پایان گفت: سال گذشته با وجود جنگ اقتصادی، تحریم‌های ظالمانه دشمنان علیه ملت کشور و فشار‌ها در زمینه تحقق شعار جهش تولید کارنامه قابل قبولی داشت و این مهم در سال جاری با برنامه‌های هدفمند اقتصادی و همگرایی موثر بخش‌های مختلف با جدیت بیشتری دنبال می‌شود.

کاهش ۸۳ درصدی فوتی‌های کرونا در استان مرکزی

دکتر علیمحمدی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک هم در این نشست گفت: خوشبختانه آمار فوتی‌بیماران کرونایی استان مرکزی هم در هفته نخست فروردین نسبت به هفته آخر اسفندماه سال گذشته ۸۳ درصد کاهش داردکه این به معنای پایان کرونا نیست و دستورالعمل‌های بهداشتی باید با جدیت رعایت شود.

علیمحمدی افزود: در مقایسه هفته اول فرودین نسبت به هفته آخر اسفند تعداد مبتلایان به ویروس کرونای استان مرکزی ۲۸ درصد و تعداد موارد بستری‌ها ۴۸ درصد افزایش یافته است.

اکرمی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندارهم گفت: متاسفانه با تاکید ویژه ستاد کرونا فراگیری استفاده از ماسک در استان نیز کاهش داشته و باتوجه به اینکه وضعیت شهرستان خمین از یک ماه قبل در جدول رنگ‌بندی کرونا وزارت بهداشت نارنجی بوده می‌طلبد که تمهیدات لازم برای رفع این مشکل در شهرستان اندیشیده شود.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.