سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازداشت ۳ فرمانده حماس در کرانه باختری

منابع فلسطینی از بازداشت ۳ فرمانده جنبش حماس در شهر الخلیل به دست نظامیان صهیونیستی و همچنین فوت «عمر البرغوثی»،یکی از فرماندهان ارشد حماس خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فلسطین الیوم، نظامیان رژیم صهیونیستی بامداد امروز جمعه سه نفر از رهبران جنبش حماس را در شهر الخلیل بازداشت کردند.

منابع محلی اعلام کردند که نظامیان صهیونیست مهندس «عیسی الجعبری» از رهبران حماس و وزیر سابق فلسطینی، شیخ «حاتم قفیشه» نماینده مجلس قانونگذاری فلسطین و شیخ «مازن النتشه» را پس از حمله به منزلشان در الخلیل به اسارت گرفتند.

منابع فلسطینی همچنین اعلام کردند که «عمر البرغوثی»، اسیر آزاده فلسطینی و از فرماندهان ارشد حماس در ۶۷ سالگی و بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت.

او از اهالی روستای کوبر در شمال غرب رام الله است که حدود ۲۷ سال از عمر خود را در زندان‌های رژیم صهیونیستی در اسارت بود.

عمر البرغوثی یکی از رهبران ارشد و از بنیانگذاران جنبش حماس در کرانه باختری و برادر نائل البرغوثی، قدیمی‌ترین اسیر فلسطینی که ۴۱ سال در زندان رژیم صهیونیستی در بند اسارت بود.

در همین راستا، باشگاه اسرای فلسطینی در بیانیه‌ای درگذشت این اسیر سابق و پدر شهید صالح را تسلیت گفت.

شاخه نظامی حماس القسام نیز در بیانه‌ای اعلام کرد که البرغوثی مسئولیتی مستقیم در گروه‌های مبارزاتی در روستای کوبر، سلواد و مرزعه غربی در کرانه باختری داشته است که رژیم صهیونیستی آن‌ها را جزء خطرناکترین هسته‌های مقاومت فلسطین در تاریخ عنوان کرده است، زیرا در دو عملیات شمار زیادی در سربازان اشغالگر را به هلاکت رساندند و نخستین گروه‌هایی بودند که از سلاح در عملیات‌های خود استفاده کردند.

شمار فلسطینیان مبتلا به کرونا بار دیگر افزایش پیدا کرد. طی ۲۴ ساعت گذشته ۲ هزار و ۲۲ فلسطینی دیگر به ویروس کرونا مبتلا شدند تا شمار کلی مبتلایان به کووید ۱۹ در فلسطین افزایش یابد.

بر اساس این گزارش، با ثبت آمار جدید ابتلا به کرونا در فلسطین، شمار کلی مبتلایان به ۲۵۸ هزار و ۲۹۷ نفر رسید. این در حالی است که تاکنون ۲ هزار و ۷۵۱ نفر در سراسر فلسطین بر اثر عوارض ناشی از ابتلا به کرونا جان باخته‌اند.

افزایش شمار مبتلایان به کرونا در فلسطین در سایه تشدید اقدامات خصمانه صهیونیست‌ها علیه فلسطینیان اتفاق افتاده است. صهیونیست‌ها تاکنون از ورود واکسن کرونا به فلسطین جلوگیری کرده‌اند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.