سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سازمان جهانی بهداشت: برای شکست دادن کرونا نیازمند همکاری کشور‌ها هستیم

یکی از مقامات ارشد سازمان جهانی بهداشت خواستار تشریک مساعی و همکاری کشور‌ها در مبارزه با همه گیری کووید ۱۹ شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان ان، دکتر سمیه سوامیناتان، دانشمند ارشد سازمان جهانی بهداشت گفت: ما در بحبوحه یک همه گیر جهانی قرار داریم. ویروس کرونا همه جا است و بر همه مناطق جهان تاثیر گذاشته است. با این حال، شدت شیوع این بیماری در مناطق مختلف جهان فراز و فرود داشته است.

مشاور سازمان جهانی بهداشت افزود: ابزار‌هایی برای مقابله با این بیماری از قبیل واکسن و تشخیص به موقع مبتلایان و قرنطینه آن‌ها وجود دارد. امکاناتی که در اختیار داریم بسیار بیشتر از سال گذشته است. باید راه حلی جهانی برای این مشکل یافت. باید با یکدیگر همکاری کرد و به تشریک مساعی پرداخت تا این کار انجام شود. در میدان نبرد با این ویروس، نمی‌توان به تنهایی پیروز شد. ما فقط در صورتی در این مبارزه به پیروزی می‌رسیم که با یکدیگر همکاری کنیم.

وی تاکید کرد: به همین علت است که سازمان جهانی بهداشت، سازوکار موسوم به کوواکس را ایجاد کرده است که هدف اصلی آن نه تنها کمک به تسریع روند ساخت واکسن بوده بلکه کمک به توزیع مناسب واکسن در کشور‌های جهان را نیز در نظر داشته است. درباره ساخت واکسن باید تاکید کنم که موفقیت‌ها فراتر از انتظار بوده است. خیلی خوب است که دانشمندان توانسته اند چنین واکسن‌هایی را در این مدت کوتاه بسازند. این واکسن‌ها باید به گونه‌ای عادلانه و منصفانه در سراسر جهان توزیع شود.

این مقام سازمان جهانی بهداشت در پایان خاطر نشان کرد: اولویت نخست ما باید عبارت باشد از محافظت از افرادی که بیش از همه آسیب پذیرند. روزانه بین هفت تا ده هزار مورد جدید مرگ ناشی از ابتلا به کووید-۱۹ در جهان ثبت می‌شود که مرگ‌هایی قابل اجتناب هستند. اگر واکسن به همه کشور‌های جهان برسد می‌توان از چنین مرگ‌هایی جلوگیری کرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.