آنگلا مرکل امروز اعلام کرد به دلیل شروع موج جدید کرونا در این کشور، قرار است محدودیت‌ها به صورت سرسختانه تری تمدید شود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری آسوشیتدپرس،آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، در ویدئو کنفرانسی که امروز چهارشنبه با ۱۶ شهردار از شهر‌های مختلف آلمان برگزار شد اعلام کرد به دلیل اوج گیری مجدد همه گیری کرونا در شهر‌های مختلف قرار است محدودیت‌های شدیدی تا ۱۸ آوریل در سراسر این کشور اعمال شود.

نگرانی در مورد گسترش نوع جهش یافته انگلیسی ویروس کرونا موجب شده آلمان برای روز‌های آتی محدودیت‌های جدیدی در نظر گیرد. ممانعت از برگزاری جشن‌های عمومی در هفته عید پاک یکی از این محدودیتهاست. همچنین قرار است مناطقی که بیش از ۱۰۰ مورد ابتلا در هر ۱۰۰ هزار نفر داشته باشند برای سه روز متوالی قرنطینه کامل شوند.

در این مدت تمامی اجتماعات مذهبی و جشن‌های مرتبط با عید پاک فقط باید به صورت مجازی برگزار شود و مراکز فروش و فروشگاه‌های غیرضروری اجازه فعالیت نخواهند داشت. از آنجایی که در تعطیلات پیش رو تعداد افرادی که از آلمان به کشور‌های دیگر سفر می‌کنند افزایش خواهد یافت، دولت آلمان قرار است تمامی مسافران بخش هوایی را قبل و بعد از عزیمت به آلمان مورد پایش قرار دهد.

همچنین برخی مقامات ایالتی در این نشست مجازی پیشنهاد برگزاری مراسم و جشن‌های مذهبی با رعایت موارد بهداشتی و کمترین تماس فیزیکی را ارائه دادند که مورد قبول مقامات دولتی آلمان قرار نگرفت و تمامی محدودیت‌ها به صورت یکسان برای ۱۶ ایالت آلمان لازم الاجرا اعلام شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار