شرکت دارویی برزیل اعلام کرد که در مقامات این کشور در روز‌های آینده موافقت خود با استفاده از واکسن کرونای «اسپوتنیک وی» روسیه را اعلام می‌کنند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آرتی عربی، شرکت دارویی «Uniao Quimica» برزیل که قصد تولید واکسن روسی «Sputnik V» برای ویروس کرونا را دارد، اعلام کرد که مقامات بهداشتی برزیل ممکن است استفاده از این واکسن را ظرف چند روز آینده تصویب کنند.

«فرناندو مارکس» مدیر اجرایی این شرکت گفت: اینفیسا (نهاد حاکم در زمینه بهداشت و دارو) هنوز در خصوص آزمایشات فاز سوم به برخی جزئیات از طرف مسکو نیاز دارد و من انتظار دارم که پس از دو یا سه روز آن را در اختیار برزیل قرار دهند.

مارکس اعلام کرد که شرکت او امیدوار است که تولید واکسن را در آوریل سال آینده در تأسیسات خود در «مینه برازیلیا» آغاز کند.

این تصمیم پس از گفتگو‌های مجازی از طریق ویدئو کنفرانس میان شرکت دارویی Uniao Quimica برزیل و مرکز گامالیا روسیه که واکسن را تولید می‌کند، اتخاذ خواهد شد.

مارکس گفت: شرکت برزیلی بیش از دو ماه قبل درخواست صدور مجوز برای استفاده اضطراری واکسن روسی را داده بود، اما «منافع سیاسی» روند تایید واکسن را به تأخیر انداخت.

میزان جمعیتی که در برزیل نخستین دوز واکسن برای مقابله با همه گیری ویروس ویروس را دریافت کرده اند کمتر از ۸ درصد و جمعیتی که دو دوز را دریافت کرده اند کمتر از ۳ درصد بوده است.

برزیل به دلیل پیدایش نسل جهش یافته ویروس طی دو هفته گذشته شاهد افزایش فزاینده تعداد مبتلایان جدید و مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا بوده است.

آنتونی فائوچی، رئیس انستیتوی ملی آلرژی و بیماری‌های واگیردار در آمریکا، اعلام کرد داده‌های مربوط به واکسن روسی «اسپوتنیک وی» او را به این باور رساند که عملکرد این واکسن «بسیار موثر» است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار