سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رمز و راز کاهش وزن بی بازگشت!

معاون دانشکده طب ایرانی علوم پزشکی مشهد گفت:برای کاهش وزن پایدار باید یک برنامه بلند مدت از تغییر سبک زندگی داشت و متخصصین طب سنتی می توانند کمک شایانی در این زمینه داشته باشند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد رضا نورس معاون آموزشی دانشکده طب ایرانی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه حفظ کردن وزن به عنوان یک چالش مهم به تغییر سبک زندگی وابسته است، گفت: در واقع بیشتر افرادی که سبک زندگی شان را تغییر نمی‌دهند بعد از تغییرات زود به وزن قبل باز می‌گردند. یک سوم از وزن کم شده شان تا یک سال اول مجددا باز می‌گردد و تا پنج سال به وزن قبلی خود بر می‌گردند.


بیشتر بخوانید


او با اشاره به اینکه کنترل وزن و چاقی و لاغری در طب سنتی مبانی تحلیلی و تشخیص خودش را دارد، افزود: در برنامه‌های درمانی تعریف شده و مصوب، مبنای کار با شرح حال، معاینه و در صورت نیاز استفاده از آزمایشگاه و تصویر برداری بوده و با ملاحظه وضعیت بدنی و روانی فرد و نوع دارو‌های مصرفی برنامه سه ماه در نظر گرفته می‌شود تا با رویکرد تلفیقی و استفاده از مداخلات تغذیه، سبک زندگی، طب ورزشی، مداخلات روانی و آموزش‌های لازم به یک وزن متعادل و ماندگار دست یافت.

معاون آموزشی دانشکده طب ایرانی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه تلاش همه متخصصان بر تغییر سبک زندگی به یک شیوه سالم تر، رژیم غذایی متعادل تر، همراه با فعالیت‌های بدنی معقولانه است، ادامه داد: طب سنتی یک برنامه منسجم و کاربردی در قالب حفظ تندرستی با شش گام یا شش حیطه دارد که نکته مهم آن در نظر گرفتن تفاوت‌های محیطی و سنی و مزاجی هر فرد است و دستور کلی به همه نمی‌دهد که امروزه هم در پزشکی شخصی سازی مطرح است.

 

انتهای پیام// م.ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۰:۰۴ ۰۵ فروردين ۱۴۰۰
آفرین
ناشناس
۰۸:۴۵ ۰۵ فروردين ۱۴۰۰
تو عید همه افزایش وزن دارن
ناشناس
۰۸:۳۹ ۰۵ فروردين ۱۴۰۰
به نظر من اگر سالم بخوریم به هیچ عنوان اضافه وزن نخواهیم داشت
ناشناس
۰۲:۱۱ ۰۵ فروردين ۱۴۰۰
چه عالی