سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری مسابقه چیدمان هفت سین در یزد

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد گفت: هفت سین قصه گو مهمان نوروزی خانه یزدی‌ها است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، عباس ملازینلی، رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد گفت: مسابقه بزرگ چیدمان سفره هفت سین نوروزی با عنوان "هفت سین قصه گو" از سوی سازمان تهیه شده و در ایام نوروز از صدا و سیمای مرکز یزد پخش می‌شود.

او با بیان اینکه طراحی و چیدمان سفره هفت سین نوروزی، قصه پردازی و قصه گویی از بخش‌های این برنامه است، افزود: بیش از ۳۰ هفت سین به این مسابقه ارسال و در نهایت هفت اثر برگزیده شد که این جشنواره در هفت قسمت در حوزه اجتماعی سازمان تهیه شده و در ایام نوروز پخش می‌شود.

این مسئول بیان داشت: ایجاد نشاط و سرگرمی از طریق برگزاری مسابقه، ترویج و تمرین فرهنگ قصه گویی ایرانیان، پرورش خلاقیت مردم با هدف چیدمان و زیبا سازی فضای داخلی خانه، آموزش زیبایی شناسی و تقویت دید بصری مخاطبان با ارائه نظرات کارشناسان برنامه و معرفی قصه‌ها و زیبایی‌های معماری دیار یزد از اهداف این برنامه است.

ملازینلی ادامه داد: این مسابقه از بخش‌های اصلی و ویژه با محوریت کادر درمان و پویش مردمی که شامل عکس و قصه‌های نوروزی است، شکل گرفته که پس از رقابت هفت گروه شرکت کننده در بخش نهایی مسابقه به گروه برگزیده اول ۴۰ میلیون ریال، گروه دوم ۳۰ میلیون ریال و گروه سوم ۲۰ میلیون ریال اهدا می‌شود.

او تصریح کرد: به برگزیده بخش ویژه جایزه ۲۰ میلیون ریال و ۱۴ جایزه ۲ میلیون ریالی به ۱۴ عکس برتر بخش عکس نوروزی و به ۳ نفر برگزیده در بخش قصه‌های نوروزی به ترتیب ۱۰، ۷ و ۵ میلیون ریال و همچنین ۷ جایزه ۳ میلیون ریالی به ۷ شرکت کننده برتر اهدا می‌شود.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد خاطرنشان ساخت: خلاقیت در طراحی و زیبایی چیدمان سفره هفت سین، قصه خلاقانه سفره هفت سین و اجرای درست قصه گو و ارتباط و هماهنگی محتوای هر قصه با چیدمان سفره هفت سین از معیار‌های امتیازدهی داوران در مرحله نهایی بخش اصلی مسابقه است.

علاقه‌مندان برای شرکت در بخش‌های قصه نوروزی و عکس نوروزی می‌توانند عکس‌های لحظه تحویل سال و فایل صوتی قصه‌های خود را تا پایان روز اول فروردین ۱۴۰۰ از طریق شماره تماس ۰۹۱۳۷۷۹۷۱۷۷ یا به ادرس سایت www.farhang.yazd ارسال کنند.

انتهای پیام/و

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.