نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی گفت: تلاش می‌کنیم تا اعتبار خط دوم انتقال آب به استان یزد افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، محمدرضا دشتی در دوازدهمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان گفت: ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار از محل ردیف بودجه ۱۴۰۰ برای خط دوم انتقال آب به استان یزد افزوده شد. 

او با تقدیر از همدلی دولت و مجلس در خصوص تصویب لایحه بودجه ۱۴۰۰ در پایان سال اظهار امیدواری کرد نتیجه این همدلی و همکاری منجر به نفع عموم مردم کشور و استان شود.

دشتی افزود: بودجه ۱۴۰۰ با تلاش شبانه روزی، قبل از پایان سال جاری تصویب و از سوی مجلس به دولت برای اجرا ابلاغ شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد هم در این نشست از اصلاح و تصویب سند توسعه شهرستان بهاباد، افزایش سالانه اعتبارات شهرستان بهاباد، پیگیری احداث مرکز جامع سلامت و بیمارستان ۳۸ تختخوابی، اجرای طرح‌های راه و شهرسازی از جمله راه بهاباد ـ نایبند ـ دربند و ساختمان تامین اجتماعی از دیگر اقدامات صورت گرفته در این شهرستان نام برد.

سید مجتبی حسینی پور از راه اندازی اورژانس اجتماعی بهاباد در سال آینده خبر داد و گفت: طرح گندله سازی بهاباد هم بنا به اعلام اداره کل صنعت، معدن و تجارت بیش از ۵۰ درصد پیشرفت داشته است.

او از اختصاص ۲۵ میلیارد تومان اعتبار برای طرح‌های توسعه‌ای توسط بنیاد برکت و همچنین اجرای ۶ طرح کشاورزی با مشارکت این بنیاد در شهرستان بهاباد خبر داد و خاطرنشان ساخت: مقرر شد در سال آینده در چارچوب مصوبات شورا، اقدامات مرتبط با توسعه شهرستان خاتم به صورت ویژه در دستور کار قرار گیرد.

دبیر شورای برنامه ریزی و توسعه استان ادامه داد: در سال جاری و در قالب اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای تا امروز جمعا ۷۵۸ میلیارد تومان اعتبار به استان ابلاغ و از این رقم تاکنون ۳۷۱ میلیارد تومان تخصیص داده شده است که نسبت به سال قبل ۴۹ درصد رشد نشان می‌دهد.

حسینی پور گفت: اعتبارات هزینه‌ای استان در سال ۹۹، ۳۹۵ میلیارد تومان است که رشد ۲۹ درصدی را نشان داده و نگرانی‌ها بایت کمبود اعتبارات جاری را تا حدودی کاهش می‌دهد.

وی افزود در سال ۹۹ جمعا مبلغ ۲۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان از محل فروش اموال مازاد دستگاه‌های دولتی درآمدزایی شده است که بر اساس بخشنامه سازمان برنامه و بودجه، جهت جبران کسورات دستگاه‌ها در اعتبارات جاری و پرداخت حقوق و مزایای کارکنان دولت هزینه خواهد شد.

حسینی پور از دیگر مصوبات آخرین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه را تصویب پهنه گردشگری کویر فهرج به مساحت سه هزار هکتار، اختصاص زمین برای مرکز شماره گذاری خودرو و تعویض پلاک بعد از پل الغدیر به مساحت ۱۵ هکتار و موافقت با تقاضای شهرداری یزد برای احداث شهرک سنگ و چوب در حریم شهر یزد اعلام کرد.

انتهای پیام/ غ

برچسب ها: انتقال آب ، کمبود آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.