مدیر مهندسی و ایمنی ترافیک شهرداری یزد از شروع عملیات نصب و راه اندازی هشت دستگاه سامانه هوشمند گذرگاه عابر پیاده در سطح شهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، محمد مرزبان، مدیر مهندسی و ایمنی ترافیک شهرداری یزد گفت: عملیات نصب و راه اندازی هشت دستگاه سامانه هوشمند گذرگاه عابر پیاده با هزینه بیش از ۱۵ میلیارد ریال در سطح شهر در حال انجام است.

او افزود: در این سیستم عابر پیاده با فشردن یک دکمه، چراغ عبور خودرو‌ها را قرمز کرده و مسیر ایمنی را برای حرکت خود از عرض خیابان میسر می‌سازد و در ادامه پس از حرکت عابر، چراغ خودرو‌ها سبز شده و معبر به حالت نرمال باز می‌گردد.

این مسئول اظهار داشت: عابران پیاده به عنوان آسیب پذیرترین گروه‌ها که در معرض خطرات زیادی هستند، زیرا تصادف یک وسیله نقلیه با عابر پیاده تقریباً به طور اجتناب ناپذیری منجر به جرح یا مرگ عابر پیاده می‌شود.

مرزبان ادامه داد: از سوی دیگر، تمامی شهروندان در طول روز حداقل یک بار از این مد حمل و نقلی استفاده می‌کنند بنابراین توجه، تامین و افزایش ایمنی این دسته از شهروندان از اهمیت بسزایی برخوردار بوده و همواره یکی از دغدغه‌های مدیران شهری است و شهرداری یزد نیز از این دغدغه غافل نیست.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار