سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نقش آفرینی رسانه‌ها در مراحل انتخابات سطح مشارکت مردم را تغییر می دهند

رئیس شورای اطلاع رسانی استان کرمانشاه با تاکید بر نقش آفرینی رسانه‌ها در مراحل انتخابات گفت : رسانه‌ها با تحرک و اتحاد می‌توانند سطح مشارکت مردم در انتخابات را تغییر داده و فضای با نشاطی رقم بزنند.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، حسین خوش اقبال رئیس شورای اطلاع رسانی استان کرمانشاه تبیین و آگاهی رسانی را مهم‌ترین نیاز مرحله قبل از انتخابات دانست و گفت : می‌طلبد که رسانه‌ها در انجام این ماموریت و مسئولیت مهم با دغدغه مندی و تلاش خود زمینه ساز حضور پر شور مردم در پای صندوق‌های رای باشند.

او گفت : کاری که امروز رسانه‌ها و بلندگو‌های معاند برای آن تلاش می‌کنند مقابل مشارکت حداکثری بوده و ناامید کردن مردم، بی تاثیر نشان دادن رای مردم و القای ناکارآمدی انتخابات هدف آن‌ها قرار گرفته است.

خوش اقبال با بیان اینکه رسانه‌ها افسران جنگ نرم نظام اسلامی در مقابله با تحریفات، تخریب‌ها و امواج مسموم هستند، افزود: رهبری انقلاب در سخنان اخیر خود بر حضور فعالانه و خستگی ناپذیر جوانان در فضای مجازی به عنوان افسران جنگ نرم تاکید داشتند.

او افزود: رسانه‌ها نگذارند که فضای مجازی جولانگاه امواج مخرب و مایوس کننده جبهه معاندان بشود.

او سومین راهبرد رسانه‌ها در انتخابات را دعوت از همه دلسوزان، افراد متخصص و مجرب برای حضور در انتخابات دانست و ادامه داد: در کنار رقم خوردن مشارکت حداکثری، ارتقای کیفیت انتخاب و تقویت رقابت نیز نیاز به توجه دارد.

رئیس شورای اطلاع رسانی استان کرمانشاه مهم‌ترین محور برای مجریان انتخابات را حفظ بی طرفی، سلامت و امنیت انتخابات عنوان کرد و افزود: علاوه بر این، رقابت و مشارکت نیز حائز اهمیت است که برای تحقق آن تلاش خواهیم کرد.

او با بیان اینکه هرچه مردم نسبت به امنیت و سلامت انتخابات اطمینان داشته باشند مشارکت بیشتری شاهد خواهیم بود افزود: به مسئولان ستاد‌های انتخاباتی در شهرستان‌ها تاکید داشته ایم که ارتباط مستمر و مداوم جهت تنویر افکار عمومی با رسانه‌ها داشته باشند.

حسین خوش اقبال با تاکید بر اولویت حفظ سلامت جامعه از رسانه‌ها خواست که با اطلاع رسانی و اقناع بخشی تجمعات مردم در جمعه آخرسال و چهارشنبه سوری به کمترین حد برسانند.

دبیر ستاد انتخابات استان کرمانشاه گفت: تا پایان روز ششم ثبت‌نام (دوشنبه ۲۵ اسفندماه) آمار ثبت‌نام شدگان تایید شده داوطلبان شورای شهر‌های استان به ۶۶۰ نفر رسیده که از این تعداد ۶۲ نفر زن و ۵۹۸ نفر مرد هستند .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.