سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ثبت نام ۶۶۰ نفر از داوطلبان انتخابات شورا‌های شهر در استان کرمانشاه

در پایان روز ششم ثبت نام از داوطلبان انتخابات شورا‌های شهر در استان کرمانشاه،۶۶۰ نفر شامل ۶۲ خانم و ۵۹۸ آقا ثبت نام کردند.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، جلیل بالایی دبیر ستاد انتخابات استان در خصوص میزان تحصیلات داوطلبان گفت : از تعداد داوطلبان ۳۸۵ نفر دارای مدارک کارشناسی، ۱۸۹ نفر کارشناسی ارشد، ۵ نفر دکتری، ۴۹ نفر فوق دیپلم و ۲۱ نفر نیز داری مدرک تحصیلی دیپلم هستند.

او با بیان اینکه بیشترین آمار ثبت نامی‌ها با ۱۳۵ نفر مربوط به شهر کرمانشاه است، گفت : ۱۶ درصد از داوطلبان سابقه ایثارگری و ۱۸ درصد نیز سابقه عضویت در شورای شهر دارند.

او رشد سه شاخص جوانگرایی، میزان تحصیلات و حضور زنان را نسبت به دوره‌های قبل مشهود دانست و افزود: خوشبختانه در این دوره بیش از ۸۸ درصد داوطلبان دارای مدرک تحصیلی لیسانس و بالاتر هستند، ۸۵ درصد داوطلبان زیر ۵۰ سال سن دارند و حضور زنان نیز نسبت به دوره‌های گذشته۹ درصد رشد داشته است که در صورت ادامه روند مذکور فضای انتخابات به سمت رقابت و نشاط بیشتر حرکت می‌کند.

دبیر ستاد انتخابات استان افزود: با قطعی شدن ثبت نام ۶۶۰ نفر در روز ششم، عملا فضای رقابت در اکثر شهر‌های استان فراهم شده و افزایش مشارکت مردم نیز امید بخش است.

بالایی آخرین فرصت ثبت نام در انتخابات شورا‌های شهر را ساعت ۱۸ فردا سه شنبه (۲۶ اسفند) اعلام کرد و گفت: داوطلبان در ساعات باقی مانده نسبت به تکمیل فرم پرسسنامه اقدام و ثبت نام را به تاخیر نیندازند، زیرا احتمال تمدید مهلت ثبت نام بعید به نظر می‌رسد کما اینکه در گذشته تمدید مهلت ثبت نام سابقه نداشته است .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.