سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ابتکار:

لایحه پلیس اطفال به زودی به تصویب دولت می‌رسد

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: امیدواریم در روز‌های پایانی سال و یا اول سال ۱۴۰۰ لایحه پلیس اطفال را در دولت به تصویب برسانیم.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در مراسم تقدیر از ۱۲۳ نفر از کارشناسان منتخب اورژانس اجتماعی، اظهار کرد: امروز میتوانم به جرئت بگویم، نسبت به کشور‌های دیگر یکی از پیشرفته‌ترین شبکه‌های مقابله با آسیب‌های اجتماعی را در کشور داریم.

وی گفت: تمام این اقدامات، اقدامات ارزشمندی است که در مقابله با آسیب‌ها می‌توانند کمک کنند و خانواده مهم‌ترین مامن جامعه و محل پرورش افراد است و اگر خانواده کارکرد حمایتی خود را به خوبی انجام دهد و ارتباط سازنده بین اعضای خانواده شکل گیرد، شاهد چنین آسیب‌های اجتماعی نخواهیم بود.

ابتکار ادامه داد: توجه به خانواده در معاونت زنان و وزارت رفاه یکی از محور‌های مهم کار ما بوده است و تشخیص شاخص‌های مهم خانواده انجام و وظیفه اجرایی تمام دستگاه‌ها ابلاغ خواهد شد و توجه به مهارت‌های مختلف در خانواده از مهم‌ترین اقدامات ما بوده است و گفتگوی بین نسلی را بیش از ۳ سال است به اجرا گذاشتیم تا خانواده را تقویت کنیم و باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی شود و در دولت دوازدهم در این حوزه قانون گذاری‌های خوبی انجام شده است.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: لایحه حفظ کرامت و صیانت از زنان که در دولت تصویب شد گام بلند بر علیه خشونت علیه زنان است که به نیز مجلس ارسال شده است و تا امروز خبری از اعمال وصول این لایحه نشنیدیم و از مجلس میخواهیم اقدامات قانونی را انجام دهند.

وی بیان کرد: قانون حمایت از اطفال و نوجوانان یکی از قوانینی است که به حقوق کودکان و نوجوانان توجه دارد و نقش کلیدی بر عهده بهزیستی در این قانون گذاشته شده است و پلیس اطفال که در کمیسیون لوایح دولت نهایی شده است و در روز‌های پایانی سال و یا اول سال ۱۴۰۰ لایحه پلیس اطفال هم در دولت به تصویب برسانیم و بخش مهمی از آسیب‌های وارده به اطفال را پیشگیری می‌کند.

ابتکار تصریح کرد:سازمان‌های مردم نهاد که در حوزه آسیب‌های اجتماعی کار می‌کنند، سرمایه عظیمی هستند که چه در حوزه تحکیم خانواده و مهارت‌های بهتر زیستن و چه در سایر حوزه ها، فعالیت می‌کنند. ۲ هزار و ۲۰۰ تشکل در عرصه‌های اجتماعی را توانمندسازی کردیم و دوره تخصصی و آموزشی برای مراکز و یا خانه‌های امن برای زنان ایجاد شده است.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: بحث ارتقای تاب آوری اجتماعی یکی از برنامه‌های ما بوده است و تاکنون در ۲ هزار و ۲۰۰ نقطه پر آسیب کشور شناسایی شده اند و سپس برنامه‌های ارتقای تاب آوری اجتماعی انجام می‌شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.