معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور گفت: هدف ما این است که ۳۰ درصد مدیران کشور را زنان تشکیل دهند.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور در برنامه آئین پاسداشت مقام زن به مناسبت ولادت حضرت فاطمه (س) که ظهر امروز در جمعیت هلال احمر برگزار شد، اظهار کرد:هدف گذاری ما این است که ۳۰ درصد مدیران کشور باید زن باشند و در این مسیر گام خواهیم برداشت.

معاون امور زنان ریاست جمهوری درباره زندگی حضرت زهرا افزود: حضرت زهرا تاثیر زیادی بر نهضت پیامبر داشته است و این نقش و حضور غیرقابل انکار است. برای تحرک لازم در جامعه باید امروز به این الگو‌ها اشاره شود.

او افزود: نقش زنان در مدیریت می تواند اتفاقاتی که در جامعه رقم می‌خورد موثر باشد. در بحران‌ها هوش عاطفی می‌تواند بسیار موثر باشد و به این هوش عاطفی در تمامی نقاط دولت و کشور نیاز داریم و باید این توانمندی را به صورت جدی به کار گیریم. خداوند این توانایی را به زن داده است و می‌توان در بحران‌ها نیز از این توانمندی استفاده کرد. باید راه را باز کنیم تا دختران مسیر درست را انتخاب کنند.

ابتکار اضافه کرد: نباید دختران را بین ازدواج و تحصیل نگهداریم تا مجبور شوند یکی را انتخاب کنند. رویکرد دولت دوازدهم در این زمینه عدالت جنسیتی است و سرلوحه امور ما است.

معاون امور زنان ریاست جمهوری ادامه داد: ما در تمامی شاخص‌ها باید به سمت عدالت جنسیتی حرکت کنیم، زیرا قرآن نیز تفاوتی بین زن و مرد قرار نداده است و هر دو یکسان هستند و هر دو از یک روح در آن‌ها دمیده شده است.

او تاکید کرد: آن کسی نزد خدا ارزش بیشتری دارد که تقوای بیشتری داشته باشد. نژاد و رنگ و جنسیت اهمیتی ندارد.

ابتکار با اشاره به بلاخیز بودن کشورمان گفت: آمادگی داریم تجربیات خود در حوزه خانواده را در اختیار هلال احمر قرار دهیم و برای نمونه مشکل ارتباط اختلالی را حل و فصل کنیم.

او افزود: ما می‌توانیم روی مهارت خوب زیستن و طرح تاب آوری اجتماعی به خوبی کار کنیم و امروز طرح تاب آوری در ۱۱۰۰ نقطه کشور کلید خورده است و کمک می‌کند تا جامعه در مقابل سختی‌ها و بلایا مقاوم‌تر باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار