معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری مطرح کرد؛

نقش کلیدی خانواده و زنان در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی

ابتکار گفت: محوریت خانواده در پیشگیری و اصلاح سبک زندگی در اصل کار ما است چراکه شکل گیری رفتار‌ها در خانواده آغاز می شود.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، معصومه ابتکار ، در مراسم امضای تفاهم نامه اجرایی یاریگران زنان با رویکرد کاهش تقاضا مواد مخدر، اظهار کرد: در ادامه همکاری دو جانبه معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری با ستاد مبارزه با مواد مخدر برای کاهش تقاضا و پیشگیری و توجه به مساله اعتیاد زنان است.

وی با اشاره به اینکه نقش زنان و محوریت خانواده با طرح یاریگران زندگی بسیار مهم است، افزود: تفاهم نامه مشترکی که با ستاد مبارزه با مواد مخدر امضا کردیم کاملا هدفمند بوده و عملیاتی شده است امیدواریم بتوانیم نتایج این تفاهم نامه‌ها را نمایش دهیم.

ابتکار تصریح کرد: محوریت خانواده در بحث پیشگیری و اصلاح سبک زندگی در اصل کار ما قرار گرفته است چراکه شکل گیری رفتار‌ها در خانواده آغاز می شود و اگر خانواده مهارت‌های لازم را بلد باشد از بسیاری از آسیب‌ها پیشگیری می‌شود.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری ادامه داد: زنان و مادران تاثیرگذاری بیشتری را در این فرایند میتوانند داشته باشند.


بیشتر بخوانید


وی با اشاره به اینکه طرح گفتگوی ملی خانواده که ۳ سال است در ۶۴ شهر کشور اجرایی شده است، افزود: در این طرح به موضوع خانواده و زاویه دید خانواده بیشتر پرداخته شده است و برای اینکه خانواده مستحکمی داشته باشیم باید با ارتباط خوبی بین اعضا باشد.

ابتکار بیان کرد: خانواده نه تنها در ایران بلکه در کل دنیا با چالش روبه رو است که به دلیل عدم گفتگو بین اعضای خانواده است که خانواده کارکرد پیشگیری و ... را از دست می‌دهد و آسیب‌های خانواده ابعاد مختلفی مانند اقتصادی و... را دارد.

معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری بیان کرد: مطالعات نشان می‌دهد یکی از رویکرد‌هایی که به انسجام خانواده در شرایط بحرانی فعلی میتواند کمک کند مسئله تقویت مهارت‌های ارتباطی و خانواده است.

وی با بیان اینکه شکاف‌های نسلی در مساله اعتیاد مورد توجه است، ادامه داد: معاونت زنان در این زمینه تجربه‌های خوب دارد. تاب آوری اجتماعی از هدف‌های اجتماعی است.

ابتکار گفت: توجه دولت با موضوع پیشگیری از آسیب‌ها به خصوص بحث اعتیاد توجه درخوری بوده است و نیازمند تغییر شرایط کلان اجتماعی است.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری بیان‌کرد: در شرایطی هستیم که با جنگ اقتصادی تمام عیار مواجهه هستیم، اخبار نادرست و اطلاعات غلط در جهت ناامیدی مردم اطلاع رسانی می‌شود و شرایط کرونا هم در کنار این‌ها قرار گرفته است که این شرایط زمینه بروز معضلات خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: اگر برنامه‌ای برای توان افزایی و ارتقای سطح فردی و خانوادگی نداشته باشیم شرایط نامساعدی ایجاد می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۱ ۰۳ آذر ۱۳۹۹
سرکار خانم دکتر ابتکار، پس از اقدامات درخشان(!!!!) در حوزه محیط زیست، اینبار حوزه خانواده را مورد عنایت قرار داده اند.
آخرین اخبار