سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

از زالو درمانی بیشتر بدانید

استفاده از زالوی طبی در درمان بیماری‌های قلبی عروقی، فشار خون و سایر بیماری ها مؤثر است.

محمد سعیدی مسئول واحد شیلات جهادکشاورزی تربت حیدریه در گفت و گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،گفت: زالوی طبی از دیرباز در ایران و جهان در علم طب مورد استفاده قرارگرفته و از نظر تاریخی ایران یکی از اولین کشور‌هایی است که زالودرمانی را مطرح کرده است.

او افزود:  استفاده از زالو درمانی در سال‌های اخیر رو به افزایش گذاشته و بازار جهانی و ملی بسیار ارزشمندی را ایجاد کرده است.

مسئول  واحد شیلات جهاد کشاورزی تربت حیدریه ادامه داد:استفاده از زالوی طبی در درمان نقرس، آرتروز، واریس، بیماری‌های قلبی عروقی، بیماری‌های چشم، فشار خون بالا، سکته مغزی، پیوند اعضاء و جراحی پلاستیک پذیرفته شده و زالو درمانی به عنوان طب مکمل علاوه بر اینکه در کتب بزرگان علم پزشکی ایران نظیر قانون ابن سینا به طورمفصل به آن پرداخته شده است در بسیاری از دانشگاه‌های جهان نیز تدریس می‌شود.


بیشتر بخوانید


سعیدی بیان کرد: امسال حدود ۱۳۳ هزار قطعه زالوی طبی در سه مرکز پرورش زالو به مساحت مجموعا ۲۹۵ متر مربع در شهرستان تولید شده است.

او تصریح کرد: با توجه به حساسیت‌های این گونه پرورشی به شرایط فیزیکی و شیمیایی آب و همچنین وضعیت تغذیه‌ای خاص زالو که مدیریت پرورشی خاصی را می‌طلبد به تمامی علاقه‌مندان پرورش زالو توصیه می‌کنیم که حتما قبل از ورود به این حرفه در دوره‌های آموزشی مربوطه شرکت کنند و با علم و آگاهی کافی پا به این عرصه بگذارند.

مسئول واحد شیلات جهاد کشاورزی تربت حیدریه با اشاره به تبلیغات بسیاری از شرکت‌های سودجو خصوصا در فضای مجازی که اکثر آن‌ها فاقد مجوزات لازم هستند تأکید کرد: به تمامی متقاضیان توصیه می‌کنیم که برای  مشاوره و کسب اطلاعات مورد نیاز در ارتباط با این فعالیت تولیدی به مدیریت امور شیلات و آبزیان خراسان رضوی و یا واحد شیلات شهرستان‌ها مراجعه کنند.


انتهای پیام/ا. غ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
علی کیکاووسی
۱۰:۲۳ ۱۷ اسفند ۱۳۹۹
واقعا زالو درمانی خیلی موثره