مدیر شیلات و آبزیان جهاد کشاورزی خراسان‌رضوی گفت: هم‌اکنون ۱۵ مرکز پرورش زالو در خراسان رضوی فعالیت دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدرضا مهدیزاده افزود: یکی از مشکلاتی که بر سر راه اخذ موافقت اصولی مراکز پرورش زالو در خراسان‌رضوی وجود دارد برخی از ناهماهنگی‌ها در دستورالعمل‌های موجود به‌ویژه در بین ادارات است.

وی اظهار داشت: هم‌اکنون 7 مرکز پرورش زالو در خراسان‌رضوی برای گرفتن موافقت اصولی خود دچار مشکلاتی هستند که می‌توان آنها را با تغییر دستورالعمل‌های پیچیده از بین برد.

مدیر شیلات و آبزیان جهاد کشاورزی خراسان‌رضوی با بیان اینکه زالو استفاده‌های بسیار زیادی در موارد پزشکی و تولید محصولات بهداشتی دارد، گفت: ایجاد یک مرکز پروزش زالو نیاز به سرمایه بسیار کمی داشته و نسبت به میزان سرمایه مورد نیاز برای آن می‌تواند اشتغال مناسبی را ایجاد کند بنابراین با توجه به دستور کارهای موجود باید برای رفع موانع تولید این محصول گام‌هایی برداشته شود.

مهدیزاده ادامه داد: همچنین باید در نظر داشت که زالو یکی از تولیدات دسته آبزیان است که در درمان بسیاری از بیماری‌ها از جمله عفونت‌های مزمن می‌تواند تأثیر زیادی داشته باشد و با توجه به اینکه گونه تولید شده در ایران از تمام گونه‌ها عملکرد بهتری دارد برای صادرات آن نیز می‌توان برنامه‌ریزی داشت.

وی افزود: رفع موانع موجود برای تولید این محصول با دیدگاه کارشناسی می‌تواند در راستای تولید ارزش افزوده با سرمایه‌گذاری کم، تاثیرزیادی داشته باشد.

انتهای پیام//ف.ض

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.