سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تحصیل ۱۱۳۴۸ سوادآموز در کرمان

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان کرمان از تحصیل ۱۱ هزار و ۳۴۸ سوادآموز در دوره‌های مختلف سوادآموزی طی سال تحصیلی جاری در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمد ضیاالدینی معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان در نشست مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق استان کرمان به تحصیل ۱۱ هزار و ۳۴۸ سوادآموز در کرمان اشاره کرد و گفت: از این تعداد سوادآموز، هشت هزار و ۵۹۳ نفر ایرانی و ۲ هزار و ۷۵۵ نفر اتباع خارجی هستند که ضرورت دارد با نظارت کامل واحد‌های نظارتی و مسئولان سوادآموزی، آموزش به بهترین شکل انجام شود.

او به بیان جایگاه مراکز یادگیری محلی پرداخت و افزود: این مراکز، فرصت مناسبی هستند تا بزرگسالان بازمانده از تحصیل بتوانند متناسب با نیاز‌های زندگی خود از برنامه‌های متنوع آموزشی و مهارتی استفاده کنند.

ضیاالدینی با اعلام اینکه در حال حاضر ۲۰ مرکز یادگیری محلی در این استان، مجوز فعالیت دارند، تصریح کرد: از این تعداد، چهار مرکز به عنوان مراکز پیوند "سواد و زندگی" انتخاب شده اند که علاوه بر آموزش دوره‌های سواد آموزی، آموزش مهارت‌های بومی و محلی را با شعار "هر سوادآموز-یک مهارت" در دستور کار قرار داده اند.

انتهای پیام/ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.