سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهره گیری بازرگانان گیلان از ظرفیت اتحادیه اقتصادی اوراسیا برای صادرات کالاهای غیر نفتی

استاندار گیلان گفت: بازرگانان استان با استفاده از ظرفیت اتحادیه اقتصادی اوراسیا از ابتدای امسال تاکنون ۵۹۲ میلیون دلار صادرات غیرنفتی داشته اند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، ارسلان زارع ، استاندار گیلان امروز در نشست توسعه صادرات غیرنفتی استان با تأکید بر لزوم استفاده شایسته بازرگانان استان از ظرفیت اتحادیه اقتصادی اوراسیا گفت: امسال ۶۰۰ میلیون دلار صادرات غیرنفتی برای استان هدفگذاری شده بود که تاکنون ۵۹۲ میلیون دلار آن محقق شده است.

او ،  یکی از مولفه‌های تحقق سیاست راهبردی اقتصاد مقاومتی و جهش تولید را توسعه صادرات غیرنفتی عنوان کرد و افزود: باتوجه به ظرفیت بالای استان در صادرات، به این میزان هدف گذاری قانع نیستیم و برای سال ۱۴۰۰، هدفگذاری ۷۲۰ میلیون دلاری مورد انتظار است.

استاندار گیلان گفت: افزایش پست اسکله‌ها و توسعه بندرانزلی و کاسپین می‌تواند موجب افزایش میزان صادرات به بیش از یک میلیارد دلار شود.

زارع،  به استفاده مطلوب گیلان از پیوستن به اتحادیه اقتصادی اوراسیا در مقایسه با استان‌های دیگر اشاره کرد و افزود: گیلان با صدور ۳۲ هزار فرم CT۳، با مشارکت اتاق بازرگانی در طول ۱۱ ماه امسال، از تشکیل میز اتحادیه اوراسیا بیشترین بهره را برده است.

او، با بیان اینکه باید از ظرفیت بنادر انزلی و کاسپین با تکمیل کریدور شمال - جنوب و اتصال راه آهن بیشتر استفاده شود، گفت: افزایش ۸۲ درصدی صادرات کالا از بندرآستارا، حاصل تلاش بازرگانان، گمرک و بنادر استان است.

استاندار گیلان، نقش محصولات کشاورزی استان در توسعه صادرات را بسیار موثر دانست و افزود: با پرداخت تسهیلات حمایتی به سرمایه گذاران برای توسعه صنایع تبدیلی و برندسازی، می‌توانیم آن‌ها را تشویق به سرمایه گذاری کنیم.

ارسلان زارع ، بر ضرورت توجه بیشتر به تولید کالا‌های صادرات محور تاکید و تصریح کرد: باتوجه به امکانات و ارتباطات موجود در فضای سایبری، می‌توان برای بازاریابی محصولات و معرفی آنان در شرایط کنونی بیش از گذشته تلاش کرد.

در این نشست، ناظر گمرکات گیلان هم گزارشی درخصوص وضعیت تجارت خارجی استان و رئیس سازمان جهاد کشاورزی هم گزارشی از آخرین وضعیت صادرات محصولات کشاورزی ارائه و تقویم نمایشگاهی سال ۱۴۰۰ نیز بررسی شد.

 

انتهای پیام/م.ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.