سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راه اندازی مرکز فوریت‌های پلیس فتا تا پایان سال جاری

رئیس پلیس فتای آذربایجان غربی گفت: به منظور پاسخگویی سریع به درخواست‌های مردم مرکز فوریت‌های پلیس فتا تا پایان امسال راه اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،سرهنگ اکبر نصرتی رئیس پلیس فتای آذربایجان غربی امروز در جمع خبرنگاران گفت: به منظور توسعه هم افزایی و پاسخگویی سریع به درخواست‌های مردم و در دسترس بودن پلیس فتا، مرکز فوریت‌های پلیس فتا تا پایان سال جاری راه اندازی می‌شود.
سرهنگ نصرتی با اظهار اینکه فعالیت مرکز فوریت‌های پلیس فتا بصورت ۲۴ ساعته می‌باشد؛ افزود: مردم برای ثبت درخواست‌های خود از طریق شماره ۲۲۱۱۲ می‌توانند اقدام کنند. همچنین سایت polis.ir برای برقراری ارتباط با شهروندان دایر می‌باشد.

رئیس پلیس فتای آذربایجان غربی اظهار کرد: تامین امنیت فضای سایبری، پاسخ دهی با مطالبات مردم و آگاه سازی کابران از اولویت‌های کاری پلیس فتا می‌باشد که در نتیجه آن امسال جرایم سایبری با تلاش ماموران پلیس فتا ۲۶ درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافت.
سرهنگ نصرتی افزود: امسال تاکنون در بحث جرایم سایبری با استفاده از ظرفیت‌های قانونی و بکارگیری نیروی‌های متخصص و استفاده از تجهیزات فنی ۱۰۲ درصد جرائم سایبری در سطح استان کشف شد که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته میزان کشفیات ۲۰ درصد افزایش دارد.

او اظهار کرد: کل جرایم سایبری انجام شده شامل ۴۸ درصد جرائم اقتصادی، ۳۶ درصد اخلاقی، ۱۳ اجتماعی، ۳ درصد سیاسی و ۲۶ درصد برداشت غیرمجاز از حساب افراد می‌باشد که در خصوص برداشت‌های غیر مجاز از حساب افراد با توجه به فعال شدن رمز دوم و پویا این جرائم نسبت به سال گذشته ۷۴ درصد کاهش داشته است.

سرهنگ نصرتی در خصوص دستگیر شدگان جرایم سایبری افزودند: ۲۲ درصد مجرمان جرایم سایبری زن و ۷۸ درصد مرد بودند که به مقامات قضایی معرفی شدند.

رئیس پلیس فتا استان با اشاره به برداشت غیرمجاز از حساب شهروندان ضمن اظهار اینکه در صورت خروج وجهی از حساب شهروندان در هر ساعتی از شبانه روز، باید در سریعترین زمان به پلیس فتا مراجعه تا حساب مقصد مسدود شود؛ گفت: در این زمینه ۱۵ باند کلاهبرداری که بصورت فیشینگ، ایمیل اقدام می‌کردند شناسایی و ۴۶ متهم دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شد. همچنین مبلغ بیش از ۲۵ میلیارد ریال وجوه کلاهبرداری شده کشف و به صاحبان عودت شد و همچنین ۱۱ هزار و ۹۹۵ اطلاعات بانکی یا شماره حساب بانکی که متعلق به شهروندان بود کشف و توقیف شد که از برداشت‌های بعدی پیشگیری گردید.

سرهنگ نصرتی از شهروندان خواست قبل از پرداخت وجوه در فضای مجازی حساب مقصد را بررسی و در صورت خرید مجازی حتما رسید گرفته تا درصورت مسروقی بودن جنس خریداری شده، قابل دفاع در مراجع قانونی باشد
او در ادامه اظهار کرد: کلاهبرداری‌های رایانه‌ای ۱۸ درصد جرایم استان را تشکیل می‌دهد و همچنین ۳۸ نفر مرتبط با سایت‌های شرط بندی دستگیر و ۴۰۰ مورد کارت بانکی که برای نقل و انتقال مبالغ مورد استفاده قرار می‌گرفت، کشف شد؛ که در حدود ۵ میلیارد ریال هم موجودی در کارت‌ها مسدود شد.

سرهنگ نصرتی در ادامه ضمن اشاره به انتشار شایعات و مطالب کذب در فضای مجازی با هدف تشویش اذهان عمومی و جامعه علیه افراد حقیقی و حقوقی گفت: نشر شایعات باهدف بالا بردن تعداد فالور و بازدید کنندگان برابر ماده ۷۴۶ قانون مجازات اسلامی، جرم و با متخلفین برخورد خواهد شد.

رییس پلیس فتای آذربایجان غربی اضافه کرد: همچنین هرگونه انتشار پیام، تصویر و فایلی که به اعضای خانواده منتسب می شود قابل پیگیری است و خانواده‌ها در مواجه با چنین مواردی به پلیس فتا مراجعه تا صحت و سقم موضوع بررسی شود که این موارد برابر ماده ۷۴۵ قانون مجازات اسلامی، حبس و جزای نقدی دارد.

او با اظهار اینکه بیش از ۸۰ درصد جرایم در بستر شبکه‌های اجتماعی مثل تلگرام و اینستاگرام اتفاق می‌افتد و بیشتر آسیب پذیری شهروندان هم در همین دو شبکه می‌باشد؛ گفت: پلیس فتا هر اقدامی که در این دو بستر اتفاق بیفتد با استفاده از ظرفیت‌های فنی و قانونی خود شناسایی و کشف خواهد کرد که در این زمینه نیز ۱۰۳ درصد جرایم هم در سطح استان و هم فرا استانی کشف شده است.

 

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.