رئیس پلیس فتای آذربایجان غربی گفت: به افراد غیر در فضای مجازی اعتماد نکنید تا در دام افراد کلاهبردار گرفتار نشوید.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی آذربایجان‌غربی در گفتگو با باشگاه خبرنگار جوان از دستگیری فردی که با استفاده از آگهی‌های جعلی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کرد، خبر داد و گفت: در پی وصول پرونده‌های قضایی متعددی به این پلیس مبنی بر اینکه تعدادی شهروندان بواسطه یک آگهی در دیوار، در دام افراد کلاهبردار گرفتار شده اند، موضوع با جدیت در دستور کار کارشناسان قرار گفت.

سرهنگ اکبر نصرتی، اظهار کرد: شاکیان پرونده با یک آگهی فروش لوازم و قطعات خودرو با قیمت‌های پایین و زیر قیمت بازار در سایت دیوار و شیپور مواجه شده و جهت خرید آن مبالغ میلیونی به عنوان بیعانه پرداخت می‌کنند.

وی ادامه داد: فرد خاطی نیز پس دریافت مبالغ و با ارائه بارنامه‌های جعلی به خریداران آنان را فریب داده و از ارسال کالا خودداری می‌کرد. 

سرهنگ نصرتی گفت: به لحاظ حساسیت موضوع و پیشگیری از گرفتاری افراد بیشتر در دام اینگونه کلاهبرداری موضوع با جدیت پیگیری و طی اقدامات فنی و پلیسی متهم شناسایی و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مقامات قضایی گردید.

این مقام مسئول با بیان اینکه به هیچ عنوان نباید به افراد غیر در فضای مجازی اعتماد کرد، افزود: در خرید‌های آنلاین از پرداخت بیعانه خودداری کرده و حتما از گزینه پرداخت درب منزل استفاده کنید.

رئیس پلیس‌فتای استان آذربایجان‌غربی به هموطنان گرامی توصیه کرد: پلیس‌فتا به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان و کاربران بوده و شهروندان می‌توانند مشکلات خود را در خصوص فضای مجازی با مراجعه حضوری به پلیس فتا و یا استفاده از سایت پلیس‌فتا به نشانی www.cyberpolice.ir و تماس با مرکز فوریت‌های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ با ما در میان بگذارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهدی نریمان اصلی
۱۱:۲۳ ۲۸ شهريور ۱۴۰۲
سلام واقعا دیوار.. چرا کنترل نمیکنه این آگهی هارو شده سواستفاده جنسي.. چند بار گزارش تخلف رو زدم بازم آگهی بود فقط به فکر پول خودش هست و بس..