سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرماندار حمیدیه:

ویروس کرونا در دورهمی‌های خانوادگی دست به دست می‌شود

هاشمی دورهمی‌های خانوادگی و حضور در مراسم عروسی و ختم را عامل اصلی انتشار ویروس کرونا در حمیدیه دانست.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، شاهین هاشمی فرماندار حمیدیه گفت: تجمع‌ها و دورهمی‌های خانوادگی عامل اصلی انتشار بیماری کرونا در این شهرستان است که انتظار داریم مردم این موضوع را جدی بگیرند.

او افزود: شرکت در مجالس ترحیم و عروسی یکی دیگر از عوامل انتقال بیماری به شمار می‌رود که به بخشداران و نیروی انتظامی اعلام کردیم این موضوع را مدیریت کرده و مجالس با تعداد محدودی آن هم با رعایت اصول بهداشتی انجام شود.

هاشمی با بیان اینکه مدارس شهرستان از هفته گذشته و ۲ شعبه بانک به دلیل ابتلای کارکنان آن به کرونا به منظور جلوگیری از شیوع بیش از پیش کرونا تعطیل شده اند، اظهار داشت: بازدید‌های مشترک از سطح شهر بیشتر شده و مصوب کردیم با اماکنی که شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند برخورد جدی تری صورت گیرد.

فرماندار حمیدیه بیان کرد: ضمن اینکه تاکنون ۴۰ مورد اخطار به اصناف داده شده و در صورتی که همچنان قوانین بهداشتی را رعایت نکنند اقدام به پلمب این واحد‌ها خواهیم کرد، البته طبق مصوبه ستاد ملی کرونا مشاغل ۳ و ۴ اجازه فعالیت در مناطق زرد و نارنجی ندارند.

او ادامه داد: اماکن و باشگاه‌های ورزشی، تالار‌های عروسی و آرامستان‌ها تعطیل هستند و مراسم خاکسپاری با حداقل نفرات انجام می‌شود و نماز‌های جماعت را به خاطر حفظ سلامتی مردم تعطیل کردیم، البته ۸ نفر به دلیل ابتلا به کووید-۱۹ در بیمارستان‌های شهرستان بستری هستند و مراکز بهداشت و درمان شهرستان به مردم خدمت رسانی می‌کنند، ولی اگر نیاز به بستری باشد آن‌ها به بیمارستان‌های اهواز اعزام می‌شوند.

در حال حاضر شهرستان حمیدیه در وضعیت نارنجی قرار دارد و ورود و خروج خودرو‌های غیر بومی به این شهر ممنوع است.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.