رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: برگزاری مراسم‌ها و دورهمی‌های روز مادر سبب افزایش آمار ابتلا به کرونا و قرار گرفتن این شهرستان در وضعیت زرد شده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علی قمیشی رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول با اشاره به برگزاری دورهمی‌های خانوادگی ویژه روز مادر گفت: حدود ۲۶ نفر در حال حاضر در بیمارستان بزرگ این شهرستان بستری هستند و همچنان آمار مبتلایان به کرونا و بستری بیماران در حال افزایش است.

او با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی دزفول امکانات و فضای مورد نیاز را برای بیماران احتمالی پیش بینی و آماده کرده است، افزود: یک بخش کرونا در زمان آبی بودن وضعیت شهرستان دزفول فعال بود که اکنون یک بخش دیگر آماده ارائه خدمات پزشکی است.

قمیشی با اشاره به افزایش موارد بستری بیماران در بیمارستان بزرگ دزفول از هفته گذشته اظهار داشت: امیدواریم با همکاری مردم میزان افزایش بیماری به گونه‌ای نباشد که مجبور به افزایش بخش‌های کرونا در این بیمارستان شویم، به همین دلیل از شهروندان خواهشمندیم احساس مسئولیت بیشتری داشته باشند و با رعایت اصول بهداشتی و خودداری از برگزاری‌ها مراسم‌ها از ورود شهرستان به پیک جدید بیماری جلوگیری کنند.

دورهمی‌های خانوادگی میدان افزایش ابتلا به کرونا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول با اشاره به افزایش آمار مبتلایان به کرونا بعد از دورهمی‌های روز مادر و شب یلدا بیان کرد: براساس بررسی و تحلیل‌های آماری درصد بالایی از دلایل انتشار بیماری و افزایش آمار مبتلایان در این شهرستان مربوط به نشست‌ها و دورهمی‌های خانوادگی است.

او بر لزوم خودداری از برگزاری هرگونه تجمع از جمله مراسم عزا و عروسی و نشست‌های خانوادگی تاکید و ادامه داد: برگزاری برخی مراسم، مناسبت‌ها و نشست‌ها در افزایش آمار مبتلایان به کرونا در شهرستان دزفول تاثیر داشته است، البته شهروندان باید دقت داشته باشند که جوان بودن و داشتن سلامتی کامل نافی ایجاد عوارض شدید کرونا ویروس نیست، همانطور که اخیرا این اتفاق برای مهرداد میناوند و علی انصاریان ۲ نفر از ورزشکاران که از سلامت خوبی برخوردار بودند، رخ داد.

کرونای انگلیسی وارد دزفول نشده است

قمیشی با بیان اینکه تاکنون کرونای انگلیسی در دزفول مشاهده نشده است، تصریح کرد: اخیرا ابتلا و درگیری خوشه‌ای در شهرستان نداشته‌ایم، ولی بهتر است شهروندان با رعایت اصول بهداشتی و حفاظتی از به خطر انداختن جان خود و اطرافیان جلوگیری کنند.

استان خوزستان تا ۱۰ روز پیش از لحاظ رنگ بندی کرونا جزو استان‌های آبی (کم خطر) بود که به یکباره این وضعیت تغییر و در حال حاضر بیشتر شهر‌های استان از جمله دزفول به رنگ زرد درآمده‌اند و درصورت رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی احتمال نارنجی و قرمز شدن آن نیز وجود دارد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
زهرا قاسمی
۱۶:۲۲ ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
چرا ی عده متوجه نیستن و دست از دورهمی و مهمانی و عروسی رفتن برنمیدارن؟ بخدا کادر درمان گناه دارن، اوناییکه ماسک میزنن ولی بازهم مبتلا میشن و بعد هم میمیرن گناه دارن، به فکر خودتون نیستید به فکر بقیه باشید، مادرها اینقدر فهمیده هستن که برای جشن نگرفتن روز مادر دلخور نشن