سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راز‌های خوشمزه شدن سویا

در گزارش زیر راز‌های خوشمزه شدن سویا را به شما آموزش می‌دهیم.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، سویا جایگزین مناسبی برای گوشت است، اما بیشتر خانواده‌ها از طعم و مزه آن خوش‌شان نمی‌آید بنابراین باید بدانیم چگونه سویا را بپزیم و مزه‌دار کنیم

*هیچ‌گاه سویا را با آب سرد نشویید. همیشه برای شستن سویا آن را با آب‌جوش بشویید یا آن که آن را در آب در حال جوش بریزید و بعد از کمی جوشیدن آن را آبکش کنید.

*بیش از یک‌بار، آب سویا را عوض نکنید. بعضی از افراد قبل از پخت سویا آن را داخل آب‌جوش خیس و چندین بار آبش را عوض می‌کنند. بهتر است برای حفظ طعم سویا آب آن را بیش از یک‌بار عوض نکنید.

*سویا را نچلانید. بعضی‌ها عادت دارند بعد از شستن سویا آن را می‌فشارند تا آب اضافه آن گرفته شود، اما در واقع با این کار مواد خوشمزه و مقوی سویا را دور می‌ریزند. برای از بین بردن آب اضافه سویا آن را آبکش و کمی صبر کنید تا آب اضافه اش به شکل طبیعی خارج شود.

۲ روش خوش‌طعم کردن سویا

روش اول:
۱- سویا را به مدت ۱۰ دقیقه با آب‌پرتقال یا نارنج مزه‌دار کنید.

۲- در ظرفی پیاز رنده شده را سرخ و به آن ادویه، نمک و رب گوجه فرنگی اضافه کنید. حالا سویا را داخل آن بریزید و تفت دهید. در این مرحله دو قاشق غذاخوری آب‌غوره را نیز به مواد اضافه کنید.

۳- پس از اندکی صبر، یک استکان آب به این مخلوط اضافه کنید. حالا در ظرف را بگذارید تا با حرارت ملایم به مدت ۵ دقیقه بپزد.

۴- حالا سویای شما مزه‌دار شده است و آن را می‌توانید به ماکارونی یا خوراک اضافه کنید.


بیشتر بخوانید:


روش دوم:
۱- برای آماده کردن سویا مقداری پیاز را رنده کنید و داخل روغن زیتون یا کره تفت دهید.۲- به آن مقداری پودر سیر، نمک، زعفران، فلفل، زردچوبه و رب گوجه فرنگی اضافه کنید و بعد از کمی تفت دادن سویای آبکش شده را به آن بیفزایید و خوب تفت دهید.

۳- اندکی آب‌غوره به مواد اضافه و صبر کنید تا به خورد سویا برود.

۴- یک فنجان آب‌جوش به مواد اضافه کنید و در ظرف را ببندید و اجازه دهید سویا بپزد. می‌توانید مقداری ریحان تازه و آویشن هم به سویا بیفزایید.

منبع: خراسان

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
مادر
۲۲:۲۷ ۰۲ اسفند ۱۳۹۹
سلام.بهترین راه برای اینکه سویا طعم خاصی رو تو غذا نداشته باشه اینکه با مقداری کمی بیشتر از سویا آن را چند دقیقه ای خیس کنید.
ناشناس
۲۱:۴۷ ۰۲ اسفند ۱۳۹۹
*بیش از یک‌بار، آب سویا را عوض نکنید. بعضی از افراد قبل از پخت سویا آن را داخل آب‌جوش خیس و چندین بار آبش را عوض می‌کنند. بهتر است برای حفظ طعم سویا آب آن را بیش از یک‌بار عوض نکنید.