سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واکسیناسیون ۲۳۰ نفر در کرمان علیه بیماری کرونا

سخنگوی کمیته استانی واکسیناسیون کووید ۱۹ گفت: در مرحله نخست ۲۳۰ نفر از کادر درمان بیمارستان‌های کرمان واکسن کووید ۱۹ را دریافت کرده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،  مهدی شفیعی ،سخنگوی کمیته استانی واکسیناسیون کووید ۱۹ گفت: مرحله نخست واکسیناسیون علیه بیماری کرونا با اولویت واکسیناسیون کادر درمان شاغل در آی سی یو‌های بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی کرمان پایان یافت.

او افزود: در مرحله نخست ۲۳۰ نفر از کادر درمان بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی کرمان این واکسن را دریافت کرده اند.

شفیعی با بیان این که  واکسیناسیون کووید ۱۹ یکی از ابزار‌های پیشگیری و مدیریت و مهار اپیدمی کرونا در دنیا است تصریح کرد:در ایران سند ملی برنامه واکسیناسیون کووید ۱۹  به همت وزارت بهداشت تدوین و در ستاد مقابله با کرونای کشور تصویب و ابلاغ شده است، بر اساس این سند قرار است ۶۰ میلیون نفر از جمعیت کشور به صورت رایگان طی یکسال شمسی از زمستان ۱۳۹۹تا پایان زمستان ۱۴۰۰ به شرط اینکه واکسن به تعداد کافی در اختیار کشور قرار بگیرد واکسینه شوند.

او گفت:برنامه واکسینه این جمعیت در چهار فاز گروه بندی شده و بر اساس اولویت‌هایی که افراد در مواجهه با ویروس کرونا قرار می‌گیرند و شانس ابتلای افراد به کووید ۱۹ بیشتراست واکسینه می شوند.

شفیعی تصریح کرد:در فاز اول این برنامه کلیه کادر درمان اعم از دولتی، خصوصی، خیریه باید واکسینه شوند و مرحله اول با اولویت کارکنانی که در آی سی یو‌های ویژه کرونا کار می‌کنند از ۲۱ بهمن ماه شروع شد.

او گفت:در مرحله اول در دانشگاه علوم پزشکی کرمان برای ۲۳۰ نفر واکسن دریافت شد که این واکسن‌ها به افرادی که مشمول بودند تزریق و خوشبختانه بدون گزارش هیج عارضه جانبی مرحله اول پایان یافت.

شفیعی ادامه داد:نوبت دوم واکسن این افراد از زمان دریافت واکسن اول، سه هفته بعد است و هر فرد باید دوبار واکسن را دریافت کند و بسته به کارخانه سازنده این بازه زمانی فرق می‌کند.

سخنگوی کمیته استانی واکسیناسیون کووید ۱۹ افزود:واکسن‌هایی که در اختیار کشور قرار می‌گیرد از موسسات معتبر واکسن سازی است و تاییدیه‌های لازم را دارند و در کمیته علمی کشور تایید شده اند.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.