رییس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: اولین دوز واکسن کرونا به دو نفر از کارکنان بخش آی سی یو در بیمارستان امام خمینی جیرفت تزریق شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، اصغرمکارم رییس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در جلسه آغاز واکسیناسیون کرونا در جنوب کرمان که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، گفت:خوشبختانه با داوطلب شدن تعدادی از پرسنل درمان، واکسیناسیون علیه کرونا درحوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت آغاز شد.

او افزود:اقدامات بخش سلامت کشور در تهیه و تأمین واکسن قابل تقدیر است در حال حاضر علاوه بر کار‌های خوبی که در زمینه ساخت واکسن داخلی در حال انجام شده است، اواسط بهار در دسترس خواهد بود، اما وزارت بهداشت از چند راه واکسن وارد کشور می‌کند.

مکارم بیان کرد : واکسن‌های روسی که در حال حاضر وارد کشور شده است و امروز هم در منطقه شاهد تزریق نخستین دوز واکسن هستیم از واکسن‌های تقریبا بی ضرر، مطمئن و تأثیرگذار است که کارایی آن ۹۳ درصد اعلام شده است.

او با اشاره به برخی شایعات بی اساس به ویژه در فضای مجازی تصریح کرد: برخی در این وضعیت کاسه داغتر از آش شدند و در فضای مجازی مطالبی غیرواقعی و غیر علمی منتشر می‌کنند و آگاهی ندارند که واکسن در خوشبینانه‌ترین وضعیت هم کمتر از ۵۰ درصد تأثیردارد و آن هم نه روی بیماری بلکه روی سیستم ایمنی بدن کار می‌کند کارکرد واکسن این است که واکسن ایمنی بدن را بالاتر می‌برد و کمک می‌کند بدن دفاع بهتری داشته باشد.

مکارم تصریح کرد: حرف سازمان غذا و دارو و ستاد ملی کرونا برای ما ملاک است، وقتی واکسن وارد، می‌شود همه جوانب را سنجیده اند.

او تاکید کرد: شبهاتی که درباره واکسن کرونا منتشر می‌شود، ناشی از بازی‌ها و جنگ‌های رسانه‌ای است، اما واکسیناسیون یک اتفاق معمول است که همین درحال حاضر در زمینه‌های محتلف انجام می‌شود و چیز جدیدی نیست که هر کسی عوارضی برای ان بیان می‌کند که با واقعیات علمی فاصله بسیار دارد.

مکارم گفت: به لطف خداوند متعال اولین دوز واکسن به منطقه جنوب کرمان هم رسید و در بیمارستان امام خمینی جیرفت به دو نفر از کارکنان آی سی یو بیمارستان امام تزریق شد.

او افزود: در مرحله اول ۴۵ دوز واکسن فقط بر اساس اولویت تزریق خواهد شد که شروع از همکاران بخش آی سی یو کرونا در بیمارستان‌های امام جیرفت و ۱۲ فروردین کهنوج که سانتر کرونا بوده آغاز می‌شود امیدواریم تا پایان سال همه حوزه بهداشت و درمان و همه جمعیت‌های با ریسک بالا تزریق می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: اگر قرار بود واکسن مشکلاتی ایجاد کند برای گروه پر خطر و خط مقدم تزریق نمی‌شد ایمنی و کارایی واکسن اثبات شده است عواقب و عوارض معمول در همه واکسن‌ها ممکن است وجود داشته باشد.
انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار