سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سفر دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به کرمانشاه/فقر فرهنگی زمینه‌ جذب مغفولان را دارد

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در سفری سه روزه به کرمانشاه لازمه پیروزی بر دشمنان را داشتن وحدت و ایجاد همدلی بین مسلمانان عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، حجت الاسلام و المسلمین شهریاری دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در دیدار با امام جمعه پاوه مهمترین ابزار دشمن در ایجاد اختلاف بین مسلمانان را سرمایه گذاری جهت تحقق جنگ نرم عنوان کرد و گفت : دشمن سعی دارد با استفاده از فقر فرهنگی زمینه‌ جذب مغفولان را فراهم کند.

او گفت: ایجاد تفرقه بین مسلمانان نقشه‌ی شوم دشمن است که با ظهور انقلاب اسلامی ایران بروز پیدا کرد، چرا که دشمن انقلاب ما را خطری بزرگ برای خود می‌داند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی وحدت و همدلی بین مسلمانان، دشمن شناسی و بصیرت را از اصول دینداری برشمرد و افزود: امروز باید زیر چتر واحد، اسلام حقیقی را اجرا کنیم و نگذاریم شبکه‌های معاند میان مردم تفرقه ایجاد کنند.

شهدای پاوه برای دفاع از اسلام جان خود را فدا کردند

ماموستا ملاقادر قادری امام جمعه پاوه افزود: شهدای پاوه برای دفاع از اسلام، انقلاب و ایجاد امنیت جان خود را فدا کردند و امروز نیز مردم منطقه به عنوان مرز داران کشور و مدافعان ولایت ذره‌ای از ارزش‌های انقلاب دست برنداشته‌اند.

او از آیت الله علما نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه به عنوان پدر معنوی استان یاد کرد و ادامه داد: تلاش‌های او در تحقق وحدت در منطقه چشمگیر است.

امام جمعه پاوه گفت: امروز دشمن و استکبار جهانی پس از تحمیل جنگ ۸ساله علیه کشور، تعرضات داعش، تحریم‌های اقتصادی و ترور‌های داخلی، به دنبال بروز فتنه‌های دیگری مانند تحریف‌ها و ایجاد تحرکات ملی و مذهبی است که باید برای خنثی کردن این توطئه‌ها هوشیار باشیم.

ماموستا قادری گفت: شهرستان پاوه با ۶۲ هزار نفر جمعیت، ۱۰۴ مسجد فعال دارد و دارالعلم پاوه درحال حاضر با داشتن ۷۵طلبه دینی در تقویت بنیه علمی طلاب بسیار کوشاست .

برنامه های سفر دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به کرمانشاه

حجت الاسلام و المسلمین حمید شهریاری  دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی پس از ورود به کرمانشاه با حسین خوش اقبال معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه و حجت الاسلام صالحی مشاور استاندار در امور روحانیت دیدار و گفتگو کرد.

او امروز به شهرستان‌های اهل سنت نشین پاوه و روانسر سفر خواهد کرد و با امامان جمعه این شهر‌ها دیدار و گفتگو می‌کند.

او با سفر به شهرستان پاوه ابتدا با حضور در یادمان شهدای شهرستان پاوه به مقام شامخ شهدا ادای احترام خواهد کرد و دیدار با ماموستا ملا قادر قادری امام جمعه پاوه و عضو شورای مدارس برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور و دیدار با اعضای شورای روحانیت پاوه از دیگر برنامه‌های سفر به این شهرستان است.

دیدار با ماموستا ملا سید محمد محمدی امام جمعه روانسر و خانواده مرحوم ماموستا ملا عبدالله غفوری امام جمعه فقید روانسر از برنامه‌های دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در سفر به شهرستان روانسر است.

حجت الاسلام و المسلمین شهریاری همچنین در ادامه سفر خود به استان کرمانشاه با آیت الله مصطفی علما نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه و هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه نیز دیدار و گفتگو خواهد کرد.

دیدار با شورای روحانیت و امام جمعه اهل سنت کرمانشاه، دیدار با خانواده مرحوم ماموستا ملا محمد محمدی امام جمعه فقید اهل سنت کرمانشاه، نشست خبری با اصحاب رسانه و سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه از دیگر برنامه‌های سفر سه روزه دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به استان کرمانشاه است .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.