سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مردان به سلامت خود بیشتر توجه کنند

مردان به علت شاغل بودن و تماس بیشتر با محیط خارج از منزل در معرض خطر بیشتری قرار دارند و لازم است که به سلامتی خود بیشتر توجه کنند.

 

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، کارشناس برنامه میانسالان و سالمندان شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان گفت: شاغل بودن مردان سبب می‌شود که تماس بیشتری با محیط خارج از خانه داشته باشند و در معرض خطر بیشتری قرار گیرند.

معصومه ارمی افزود: هفته ملی سلامت مردان هرساله در هفته اول اسفند برای اطلاع‌رسانی و حساس‌سازی گروه‌های مختلف جامعه در خصوص اولویت‌های سلامت مردان به عنوان نیمی از جمعیت کشور و آشنایی مردان با مقوله سلامت برگزاری می‌شود و شعار امسال این هفته به علت همه‌گیری بیماری «همه‌گیری کرونا؛ توجه بیشتر به سلامت مردان» نامگذاری شده است.

او با اشاره به اینکه رعایت اصول حفاظت فردی در محیط کار بر اساس شیوه‌نامه‌های مربوط اهمیت زیادی دارد، ادامه داد: اگر چه این بیماری تمام گروه‌های سنی را درگیر کرده ولی مطالعات و شواهد نشان می‌دهد که این همه‌گیری مردان را با خطر بیشتری نسبت به زنان تهدید می‌کند.

کارشناس شبکه بهداشت و درمان کنگان عنوان کرد: ویژگی‌های ژنتیکی مردان، موقعیت اجتماعی،  و مسئولیت و خانوادگی مردان برای خرید اقلام مورد نیاز خانواده از دلایل ابتلای بیشتر مردان نسبت به زنان است.

ارمی گفت: مسائل فرهنگی در ابتلای مردان بسیار تاثیرگذار است و از مهم‌ترین این چالش‌ها باور غلط به برتر و قوی‌تر بودن نسبت به زنان و در نتیجه غافل شدن از تمرکز بر سلامت است.

او بیان کرد: بیماری‌های مزمن مانند بیماری قلبی عروقی، فشارخون بالا، دیابت و بیماری عروق قلب و عروق مغز از عوامل مهم مرگ و میر بیشتر در مردان است.

این کارشناس بهداشتی ادامه داد: رفتار‌های ناسالم در مردان مانند شیوه زندگی ناسالم از جمله تغذیه ناسالم، بی تحرکی، چاقی و مصرف دخانیات، آن‌ها را در معرض خطر ابتلا به بیماری کرونا قرار می‌دهد.

ارمی تاکید کرد: از توصیه‌های کاربردی برای پیشگیری از ابتلا به کرونا در مردان می‌توان به انجام فعالیت ورزشی با شدت متوسط حداقل ۱۵۰ دقیقه در هفته، مراجعه به مراکز خدمات جامع سلامت جهت انجام مراقبت‌ها و دریافت آموزش‌های بهداشتی، کنترل بیماری فشارخون و دیابت در صورت ابتلا، شستشوی مکرر دست‌ها، مصرف نکردن دخانیات و مصرف میوه‌ و سبزی تازه اشاره کرد.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.