سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعلام آماده باش مدیریت بحران در استان مرکزی

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مرکزی با اشاره به هشدار نارنجی هوا شناسی به دستگاه‌های اجرایی آماده باش داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  غیاثی مدیرکل مدیریت بحران استانداری مرکزی با اشاره به اینکه بر اساس اعلام هشدار شماره ۴۹ هواشناسی استان، در کل استان مرکزی بویژه نواحی جنوب غرب و نوار غرب استان وزش باد شدید، ورود سامانه بارشی و بارش باران و برف و کاهش محسوس دما از حدود ظهر سه شنبه ۹۹/۱۱/۲۸ تا پنجشنبه ۹۹/۱۱/۳۰ مورد انتظار است برای پیشگیری و مقابله با مخاطرات احتمالی اعلام آماده باش داد.

غیاثی از فرمانداران استان مرکزی، اعضای ستاد پیشگیری هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان و شهرداران استان مرکزی خواست تدابیر لازم را اتخاذ کرده و آمادگی مقابله با مخاطرات احتمالی را داشته باشند.

او اضافه کرد: در روز سه‌شنبه وزش باد نسبتا شدید، در روز چهارشنبه وزش باد بسیار شدید در برخی نواحی با بیش از ۱۰۰ کیلومتر برساعت و بارش باران و برف در نوار غرب استان و در روز پنج شنبه بارش برف و باران و وزش باد نسبتا شدید و احتمال کولاک و کاهش محسوس دما پیش بینی شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مرکزی بیان کرد: بنابراین احتمال آسیب به سازه‌های ناپایدار و گلخانه و شکستن درختان و همچنین اختلال در تردد جاده‌ها و برخی معابر شهری به دلیل بارش برف و باران و وزش باد شدید کولاک و کاهش دید به ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردن‌های استان وجود دارد.

او ادامه داد: باید مسئولان دستور دهند ضمن اطلاع رسانی گسترده در سطح شهرستان و آمادگی کلیه دستگاه‌های اجرایی ذیربط نسبت به اتخاذ تدابیر و تمهیدات لازم صورت گیرد.

غیاثی تاکید کرد: لازم است  در خصوص اجتناب از سفر‌های غیرضروری و در صورت سفر احتیاط‌های لازم و همراه داشتن تجهیزات زمستانی، استحکام کلیه سازه‌های ناپایدار و سبک و پوشش گلخانه ها، خودداری از صعود به ارتفاعات، تنظیم و کنترل دمای گلخانه‌ها و ... اطلاع رسانی گسترده شود.

انتهای پیام / ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.