سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بسته شهرستان؛

از افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا تا پرداخت تسهیلات برای حمایت از واحدهای آسیب دیده از کرونا

رئیس شبکه بهداشت و درمان قصرشیرین گفت: مردم برای مقابله با ویروس کرونا باید رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را جدی بگیرند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، رضا منصوری رئیس شبکه بهداشت و درمان قصرشیرین گفت : باتوجه به افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در بیماران سرپایی، نیاز است که مردم فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و دستورالعمل های بهداشتی و شستن دست ها را همچنان با جدیت کامل رعایت کنند.

او گفت : با توجه به اینکه تاثیرپذیری واکسن کرونا واضح نیست و واکسن برای بخش زیادی از جامعه در دسترس نیست مردم باید شیوه نامه های بهداشتی را رعایت کنند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان قصرشیرین افزود: نگرانی ما از افراد ناقل ویروس کرونا است که بدون علامت هستند و در سطح شهر تردد می کنند.

منصوری افزود: افراد دارای علامت حتما به مرکز ۱۶ ساعته مراجعه کنند و آزمایش بدهند تا در صورت مثبت شدن نمونه آن ها و ابتلا به ویروس کرونا قرنطینه را رعایت کنند.

او ادامه داد: از ابتدای همه گیری ویروس کرونا تاکنون در قصرشیرین ۴۸۵ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده اند که ۲۱ تن از مبتلایان تاکنون فوت کرده اند و هم اکنون مورد بستری در بیمارستان ابوالفضل العباس (ع) نداریم.

او گفت: پایش و غربالگری در مرزهای خسروی و پرویزخان به خوبی و به صورت شبانه روزی انجام می شود و در بازدیدی که مسئولان وزارت بهداشت و درمان از مرزهای ما و رصد و پایش مرزها داشتند در زمینه نحوه عملکرد مقابله با ویروس کرونا، رضایتمندی کامل را از عملکرد همکاران بهداشت و درمان قصرشیرین اعلام کرده اند.

منصوری گفت: از مسئولان شهرستان می خواهم که با توجه به ازدحام خودروهای غیربومی در پایان هفته به قصرشیرین با توجه به اقلیم مناسب این منطقه، از ورود آن ها جلوگیری شود چون کرونا در کمین همگان است و با سهل انگاری و ساده انگاری و رعایت نکردن دستورالعمل های بهداشتی شاهد موج چهارم ابتلایان به ویروس کرونا در شهرستان خواهیم بود.

تسهیلات برای حمایت از واحدهای آسیب دیده از کرونا پرداخت می شود

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی سرپل‌ذهاب گفت: ۵۰ میلیارد ریال تسهیلات برای حمایت از واحدهای آسیب دیده از کرونا با اشتغالزایی ۶۹۶ نفر در این شهرستان پرداخت شده است.

مهین پژمان افزود: ۲ هزار و ۶۲۲ فرصت شغلی سهم تعهد اشتغال این شهرستان است که تاکنون ۱۱۵ درصد آن به تعداد سه هزار و ۳۷ فرصت شغلی براساس داده های آماری در سامانه رصد ثبت شده است.

او ادامه داد: در راستای سیاست های فعال بازار کار ۶۷ نفر از دانش آموختگان‌ دانشگاهی نیز در طرح مشوق بیمه ای و یارانه دستمزد در بنگاه های اقتصادی فعال به کارگیری شده اند.

اشتغال زمینه ایجاد آسیب های اجتماعی را در جامعه کاهش می دهد

معاون فرمانداری سرپل ذهاب گفت: اشتغال زمینه ایجاد آسیب های اجتماعی را در جامعه کاهش می دهد از این رو باید در راستای تحقق اشتغالزایی، توسعه سرمایه گذاری، پیشرفت اقتصادی و رونق به زندگی با برنامه ریزی و دغدغه مند پیش برویم.

نادر نورایی افزود: بحران ویروس کرونا باعث شده که بسیاری از مشاغل و اصناف متضرر شوند که باید برای حمایت و کمک به قشرهای آسیب دیده آگاهانه عمل کنیم تا جبران خسارات شود.

او افزود: ایجاد اشتغال در شهرستان، اقتصاد را مقاوم، سرمایه در گردش را توسعه و آبادانی و عمران رقم خواهد خورد از این رو با استفاده از تمام پتانسیل ها و توانایی های نیروی جوان منطقه در جهت ایجاد اشتغال پایدار پویا باشیم.

انجام غربالگری و تعیین شاخص توده بدنی دانش‌آموزان

رئیس اداره آموزش و پرورش سرپل‌ذهاب گفت: انجام غربالگری و تعیین شاخص توده بدنی دانش‌آموزان این شهرستان نشان می‌دهد که ۲ درصد از آن‌ها چاق هستند.

علی رضاپور افزود: غرباگیری کنترل وزن و چاقی دانش آموزان (کوچ) با رویکرد ترویج سبک زندگی فعال و سالم و زمینه تحقق شعار دانش آموز سالم، مدرسه سالم و جامعه سالم انجام شده است.

او افزود: غربالگری برای ۱۵ هزار و ۵۰۰ دانش آموز مقاطع تحصیلی این شهرستان انجام شده است.

رئیس آموزش و پرورش سرپل ذهاب گفت: این طرح با اقدامات مداخله ای و مشاوره ای توسط کارشناسان بهداشت و درمان شهرستان، معلمان تربیت بدنی و مراقبین سلامت مدارس و مشارکت حداکثری، اولیا و دانش آموزان و سایر بخش های مرتبط و حمایت دستگاه های برون سازمانی انجام شد.

رضاپور، اهداف این طرح را غرباگیری و تعیین شاخص توده بدنی کلیه دانش آموزان در ۲ مرحله، جلب حمایت و همکاری مدیران، معلمان، کارکنان، دانش آموزان و والدین، کاهش دانش آموزان چاق و دارای اضافه وزن، کمک به حفظ وضعیت دانش آموزان دارای اضافه وزن طبیعی و متناسب، کمک به بهبود وضعیت دانش آموزان لاغر و کم وزن عنوان کرد.

او گفت: ۲ درصد دانش آموزان چاق این شهرستان ۲۰ درصد اضافه وزن دارند .

گردشگران پاوه را برای سفر در تعطیلات انتخاب نکنند

فرماندار شهرستان پاوه گفت: به منظور جلوگیری از افزایش آمار مبتلایان به کرونا، گردشگران پاوه را برای سفر در تعطیلات انتخاب نکنند.

پرویز ایده پور با اشاره به شیوع بیماری کرونا و وجود سیستم رنگ بندی برای نشان دادن وضعیت این بیماری در هر شهرستان افزود: هم اکنون وضعیت رنگ بندی کرونایی شهرستان پاوه بر اساس اعلام ستاد استانی مبارزه با کرونا زرد است.

او افزود: با توجه به نزدیک شدن به ایام بهار و مساعد شدن آب و هوای شهرستان پاوه برای گردشگری از مردم تقاضا داریم برای حفظ سلامت خود و اطرافیان و جلوگیری از افزایش آمار مبتلایان به کرونا در این شهرستان به پاوه سفر نکنند.

فرماندار شهرستان پاوه گفت: کنترل و پیشگیری از حاد شدن وضعیت کرونایی در این شهرستان منوط به همکاری مردم در راستای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و پرهیز از عادی انگاری است.

ایده پور افزود: تمامی اقدامات پیشگیرانه به منظور آبی شدن وضعیت کرونایی شهرستان پاوه بوده و مردم باید بیش از پیش در این راه به سیستم بهداشت و درمان کمک کنند .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.