سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در نشست با فعالین اقتصادی عنوان شد؛

تراز مثبت اقتصادی آذربایجان غربی/صادرات استان به ۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار رسید

استاندار آذربایجان غربی در نشست با فعالان اقتصادی گفت: تراز مثبت اقتصادی آذربایجان غربی به جهت بهره مندی از ظرفیت‌های بالقوه است

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، محمدمهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی در نشست با فعالین اقتصادی که با حضور نائب رئیس مجلس شورای اسلامی، رئیس کمیسیون صنایع و معادن و نمایندگان مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در اتاق بازرگانی ارومیه برگزار شد، با اشاره به تراز مثبت اقتصادی استان، این امر را بیش از هر عاملی ناشی از ظرفیت‌های بالقوه مرزی و خدادادی دانست.

او گفت: اگر چه تلاش‌های متولیان امر در بهبود شاخص‌های اقتصادی موثر بوده، اما عامل اساسی ظرفیت‌های استان در بعد‌های مختلف است.

شهریاری با ارائه گزارشی از تحولات اقتصادی استان گفت: آذربایجان غربی در دو سال اخیر رتبه برتر بهبود محیط کسب و کار را به خود اختصاص داده است.

او با اشاره به رشد سرمایه گذاری و صادرات در استان تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون صادرات استان به ۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار رسیده که در مقایسه با سال گذشته از رشد قابل توجهی برخوردار است.

استاندار آذربایجان غربی گفت: استان در بحث تولید بسیاری از محصولات کشاورزی رتبه برتر کشوری را دارد.

شهریاری به ظرفیت‌های معدنی استان هم اشاره کرد و گفت: شکوفایی بخش معدن به شکوفایی اقتصادی استان منتج می‌شود.

او خاطرنشان کرد: دولت نگاه ویژه‌ای به ظرفیت‌های استان داشته و در این مسیر حمایت‌های لازم را به عمل آورده است.

استاندار آذربایجان غربی با قدردانی از اهتمام مجمع نمایندگان استان در راستای شتاب بخشی به روند توسعه استان ابراز امیدواری نمود تا با تحقق سیاست‌های تدوین شده دولت، شاخص‌های مثبت اقتصادی استان تقویت شود.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.