مرتضی بانک گفت: مناطق آزاد در ایران بدون آماده‌بودن زیرساخت‌ها راه‌اندازی شده و عمده درآمد حاصل از این مناطق، صرف ایجاد زیرساخت و امور زیربنایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه، مرتضی بانک مشاور رئیس جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد شامگاه دوشنبه در دیدار با فعالان اقتصادی منطقه آزاد ماکو با بیان اینکه منافع و مزیت‌های مناطق آزاد در وهله اول متعلق به مردم بومی منطقه است، گفت: توسعه این مناطق ابتدا باید در نظر مردم و ساکنان آن، قابل لمس باشد که در این خصوص باید اقدامات زیادی صورت گیرد.

او با تاکید بر اینکه برای تحقق سیاست‌های کلان اقتصادی در مناطق آزاد، اراده و عزم جدی لازم است، اظهار داشت: مناطق آزاد ایران بدون فراهم بودن زیرساخت‌های اولیه راه‌اندازی شده که وضعیت متفاوتی در تمام دنیا در این زمینه به شمار می‌رود.

مشاور رئیس جمهوری با اشاره به اینکه کشور چین ۲ هزار و ۵۰۰ منطقه آزاد دارد، اضافه کرد: این کشور همچنان سیاست توسعه مناطق آزاد را دنبال می‌کند و بیشترین سهم در بهره برداری از ظرفیت‌های این مناطق را دارد.

"بانک" به نقش موثر روابط خارجی در بالابردن بهره وری مناطق آزاد اشاره کرد و افزود: تجارت بین الملل نقش اساسی در میزان و نوع سرمایه گذاری در این مناطق دارد که باید با قدرت این موارد را دنبال کنیم.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی اضافه کرد: سه هزار و ۲۰۰ قلم کالا بر اساس مصوبه هیات دولت و ابلاغ وزیر صنعت، معدن و تجارت در صورت ورود به مناطق آزاد تجاری نیاز به ثبت سفارش در وزارت صنعت ندارد.

انتهای پیام/ط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.